Singel som ska insemineras/adoptera?
(Borttaget)
(Borttaget)
Dum fråga kanske men man får alltså göra det utan att ha en sambo? Det är ju toppen i såna fall :) Läste någon insändare där de ifrågasatte KD (tror jag) som säger att alla barn har rätt till en mamma och en pappa. De som bara har en förälder då, är det fel? Själv har jag vuxit upp med endast en mamma då min pappa dog när jag var 6,5 och det har gått jättebra :)
Så jag ville mest säga lycka till!!
Hej!
Jag har gjort 5 inseminationer, 3 vid Stork och 2 vid AVA-kliniken i Tammerfors samt 3 IVF, också vid AVA. Är dock fortfarande barnlös... Hade en MA efter mitt första IVF. Testade negativt efter mitt tredje IVF-försök 11.9. Har tyvärr myom, som tillsammans med min ålder (42) antagligen är det största hindret för mig att bli gravid! Ska nu göra en hysteroskopi och antagligen ta bort ett myom som min läkare trodde börjat bukta in i livmoderhålan. Sedan återgår jag troligen till att göra inseminationer, eftersom klinikens statistik för kvinnor i min ålder visar att det är lika god (eller snarare dålig!) chans att bli gravid via insemination som via IVF. Man kan ju stimulera äggproduktionen även inför insemination! Båda mina äggledare var öppna vid test för ett drygt år sedan, men den vänstra är rätt kurvig och det är på vänster sida jag brukar få flest och bäst ägg vid stimulering, så får se. Men myomet ska åtgärdas först! Jag brukar hålla till på IVF- och inseminationssidorna på Svårt att få barn...
Mimmi