• Anonym

Bonusmamma,vad för relation till biomamma???

Som rubriken lyder: Vad har ni bonusmammor för relation till biomamman???
    Själv får jag besök ganska frekvent av biomamman på mitt jobb.
    Hon är hos mej ett par ggr. i veckan och vi fikar och bara pratar allmänt. Som med vilken vän som helst.
    Så här har det dock inte alltid varit tyvärr. Jag önskar att de skulle varit de,det hade besparat oss så mycke.
    Men mén nu e de som de e och vi gör vårt bästa.

Nu vill jag veta hur ni andra har det ???

• Svar på tråden Bonusmamma,vad för relation till biomamma???
  • Anonym

det är jag som har kontakt med mina bonusbarns mamma. Och den är bra! De två (min man och hon) kan knappt snacka utan att bli förbannade på varann.

• Anonym

Så skulle man nästan kunna beskriva det här oxå.
    Dom 2 har betydligt svårare att prata så de blir alltid hon och jag ELLER han och henes nya!!
  • Anonym

DEN ÄR SKIT! hon hatar mig och beteer sig allmänt omoget.
    Jag har försökt och försökt , men ju mer jag försöker desstu jävligare blir hon. Så nu struntar jag i henne .

• Anonym

Anonym:
    Åhhh va trist!!
    Varför ska de behöva vara så????
    Jag har en kompis som är nyseparerad och beter sig riktigt illa mot sina barns pappa och hans nya....trots att det var HON som valde att lämna. Jag har många ggr funderat på att säga till henne för jag känner ju igen beteendet som mina bonusars mamma hade mot oss och vad hon ångrade sej senare när allt lagt sej. Det är ju så onödigt.
    Vet inte om de är ett ganska typiskt beteende hos mammor?!
    Dom är helt enkelt rädda att vi bonusar ska "ta över"

• Anonym

Jag och min bio accepterar varandra och säger typ "hej", varken mer eller mindre. Jag tycker att hon är konstig som person (väldigt partiskt info iofs, men inte bara från mannen min) med skumma värderingar enligt mig. Jag skulle inte kunna tänka mig att spendera tid med henne och förmodligen inte hon heller, inte för att vi inte gillar varandra utan mest för att vi är varandras motsatser och skulle förmodligen inte funka tillsammans även om situationen var en annan. Vi har aldrig bråkat eller varit oense, men min man och bion har kontakt enbart när det gäller bonusen och det är något mellan dem tillsammans, jag behöver inte prata med henne om någonting. Nu låter det som att jag avskyr henne och det är inte heller sant, hon finns och det accepterar jag och jag tycker varken bra eller dåligt om henne.

• Anonym

mitt ex nya är av den svartsjuka och otrevliga sorten,ingen bonus för fem öre.. har tidigare haft bra relation till exets andra flickvänner,(å han till min nya sambo)och det har funkat hur bra som helst..vi har kunnat gjort saker ihop med barnen där den ena eller båda parter varit med.
    men denna är av sån sort som jag varken vill ha att göra med själv eller att mina barn ska behöva bo under samma tak som.

• Anonym

HATAR HENNE!!! och det är nog ömsesidigt!!!!

Hon är sådant jävla ego och ljuger för att själv komma i bättre dager.

• Anonym

Mina bonusbarns mamma tycker väldigt illa om mig. Hon hälsar numer lite snorkigt på mig när vi träffas, vilket vi gör på avslutningar, vid överlämningar i undantagsfall och ibland på barnens sportaktiviteter etc.

Det känns ibland löjligt när min man och hon pratar i telefon om saker som jag har bättre koll på än honom av olika anledningar (t ex att jag läst en uppsatt lapp i skolan). Jag får liksom sitta brevid och berätta för honom så återger han det till henne.

Jag inser att hon måste ha lite vettigt i sig för att hon har så underbara barn. Vi har nog ganska många lika värderingar, men jag gillar inte att hon ibland när hon mår dåligt kan använda barnen för att själv må bättre. Något som hon själv har erkännt och sökt hjälp för (men inte fått tillräckling med hjälp och jag vet inte om hon längre är medveten om det). Alltså hon kan göra illa sina barn för att själv må bättre, eller för att de inte ska ha det för bra hos oss.

• Anonym

Trevligt att läsa alla svar
    Dessvärre verkar det som att dom flesta inte alls kommer överens med barnens biomamma
    Har full förståelse för er som inte vill eller som inte finner nån anledning i att umgås,de där är ju upp till var och en.

Anonym13: Kan förstå att de känns liiiite barnsligt att inte du kan ta samtal vad gäller skola o.s.v Trams ju!!!
    Sådana saker tar jag med bion eftersom jag har mer "koll" på ja ni vet.....samtal,möten och allt såntdär. Inte för att min sambo inte vill eller är intresserad utan de har bara automatiskt blivit så att de faller på mej
    Oftast i skolan har dom alltid möten dagtid så då går jag och bion eftersom min sambo har svårare att gå ifrån jobbet än vad jag har.
    De där att hon använder sej av barnen gillar jag inte Fyfy!!!

Svar på tråden Bonusmamma,vad för relation till biomamma???