Bonusmamma,vad för relation till biomamma???
Med mig o biomamman är allt bra. Jag har alltid sagt att vore hon inte min sambos ex så hade vi nog kunnat vara riktigt nära vänner. Tyvärr så är det hennes nuvarande sambo som är problemet, han vill alltid vara bäst, har barnen gjort nåt kul med oss och vill berätta för honom så blir han sur eller bara går därifrån. Om barnen fyller år när de är hos oss kommer alltid bion och hennes sambo hem o fikar, då sitter han hela tiden och "uppfostrar" barnen (som inte är ouppfostrade)Han kommer hem till oss och ger dem godis fast han vet att det bara är lördagsgodis som gäller (så även hemma hos dem)Som tur är har biomamman börjat reagera på detta och sagt till på skarpen, vilket resulterade i att de blev världens ovänner när vi o barnen var med och det var inte lite pinsamt!
Av oss 4 vuxna tar den som har bäst möjligthet barnen på tandläkar,läkarbesök odyl, ett läkarbesök var jag o biomamman på ihop med bonusdottern, på föräldramöten däremot brukar jag inte vara med, jag tycker det blir lite överarbetat att sitta fyra föräldrar på ett utvecklingssamtal, jag får ju all viktig information när sambon kommer hem. Skolavslutningar och aktiviteter kan vi gå på alla fyra..