• Lina B

Bästa mineralfoundation + borstar?

Mineralfoundation är ju helt toppen!! Min hy har blivit MKT bättre sen jag började använda dessa!

Men det finns ju minst fyra märken som jag vet om... (Bl.a. I.D., Avanya, Monave, Youngblood m.m.)

Vilket tycker ni är bäst och vilka borstar är bäst?? Och vart handlar ni för att få ett bra pris?

• Svar på tråden Bästa mineralfoundation + borstar?
  • Pokergirl

Jag har testat alla, men gillar Avanya bäst! Tyvärr har dom ingen kabuki så den har jag från id. Köper Avanya på salong, inte superbilligt men en burk räcker ju nästan ett år så.... 

• Werran

Jag tänkte beställa gratis prover från Everyday Minerals, man betalar endast för frakten. EM är billigare än många andra mineralsmink märken.

Lina B; Vilket märke har du använt? Hur har din hy förbättrats?

Jag har läst om att mineral smink är helande och ska vara bra för problem hy, det är mest därför jag tänkte testa den...

Borstar har jag läst så mycket om, man ska tydligen ha en liten tjock borste som inte är för hård så att det skrapar ansiktet. Kommer inte ihåg vad de heter...

• Pokergirl

werran: kabukiborste är nog den borste du menar, den är superbra men jag rekommenderar inte ID:s kabuki, den har tyvärr superdålig kvalitet.

• Werran

Everyday minerals är en mineral make up, fast mkt billigare än de som går att få tag på i Sverige. Jag har hört mkt bra saker om dem men har ännu inte prövat. Här är adressen; www.everydayminerals.com/

Precis Poker girl, det var en sån borste jag menade Jag har inte heller hört bra saker om I.ds borste, att den ska vara för hård och nästan skrapa hyn.. låter inte trevligt..

• Mippemutt

Jag har skickat efter prover från Everyday minerals efter att Werran tipsade om det. Blev nyfiken och beställde. Man betalar bara frakten för proverna när man beställde första gången och den kostar 5$, ca 32 kr. Jag tycker de är bättre än Id, dessutom kunde man välja sort efter hudtyp. Jag rekommenderar Everyday minerals. Kommer själv beställa därifrån när mina prover är slut. Billigare än Id och kliar inte.
    Jag gillar inte Id's borte heller, sticks och fäller hår. Efter rekommendation på BT köpte jag en borste från Smashbox, www.eleven.se/product.php
    Den är mjuk och jätteskön på huden. Rekommenderas

Svar på tråden Bästa mineralfoundation + borstar?