• Angelstorm

Ikea

Har ett problem. Köpte igår ett vitrinskåp, närmare bestämt vitrinskåp Magister... allt fungerade att montera ihop finfint FÖRUTOM dörren. Grejen är den att skruvarna inte passar i hålen de ska in i, o då menar jag skruvarna man fick med, konstigt nog. Hålen var dessutom fyrkantiga o inte alls formade som skruven. Vad ska man göra åt detta? Ringa Ikea o tala om detta eller? Känns ju inte riktigt som de tänkt så mkt på konstruktionen av dörren till skåpet. Kanske någon som haft liknande problem?

• Svar på tråden Ikea
  • Miss Upsey Daisey

de brukar ha lådor med tillbehör (skruvar o pluppar osv) vid reklamation/återköp... där brukar man kunna ta delar om det saknas t.ex. Där borde det finnas något som passar.. ?

Då kan ni ju passa på att tala om vad som inte stämmer.... Är ju lite omständigt o skruva isär allt o ta med sig och sen komma hem igen o göra om proceduren igen kanske... ?

• Smultron och glass

Jag har monterat ett antal sådana och det har alltid funkat med skruvarna som ingår i förpackningen. Om du är helt säker på att du inte råkat använda "dörrskruvarna" till något annat (alltså blandat ihop skruvarna med några som såg nästan likadana ut) tycker jag att du ska ringa eller åka till Ikea. De har extraskruvar på varuhusen man kan få eller köpa.

• Angelstorm

Just de skruvarna o det jag ska montera fanns i 2 små "påsar" o låg tillsammans. Alla andra skruvar låg ihop ¨å jag kan inte ha tagit fel

• Smultron och glass

I så fall kan du åka tillbaka till Ikea och ta med dig de felaktiga skruvarna så att du får byta ut dem. Alla skruvar har ett nummer så med hjälp av bruksanvisningen hittar de lätt vilken skruv du behöver.

• musli

Aha, magiker, har tv-möbel magiker med två vitriner och hylla mellan...

Öppnade dörren på det ena och tittade, menar du att hålen i gångjärnet är lite avlånga och ovala? det är bara till att skruva på... de är sådana för att man ska kunna ställa in dörrarna i höjdled...

//heavy metal-mamma...
  • Angelstorm

Du som har monterat såna`? Hur ska skruvarna se ut?`De jag har till skruvas me hjälp av stjärnmejsel. På bilden är det också konstigt nog rätt skruvar men det fungerar inte... skruvarna fäster inte. När jag skruvar ner i hålet de ska i så kommer de liksom ingenstans :(

• musli

Skruvarna ska vara som vanliga träskruvar med stjärnmejsel-kryss i huvudet...

//heavy metal-mamma...
  • musli

Skruvar du dem i rätt hål? de längst ned och de längst upp? tar du i? man får ta i en hel del när man skruvar ikea-skåp, jobbar med att tillverka och paketera ikeas PAX, HOPEN och FAKTUM så jag kvalitetskontrollerar maaassor med sådana skåp varje dag och man får ofta ta i lite för att få ihop det...

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Ikea