• Angelstorm

Ikea

Har ett problem. Köpte igår ett vitrinskåp, närmare bestämt vitrinskåp Magister... allt fungerade att montera ihop finfint FÖRUTOM dörren. Grejen är den att skruvarna inte passar i hålen de ska in i, o då menar jag skruvarna man fick med, konstigt nog. Hålen var dessutom fyrkantiga o inte alls formade som skruven. Vad ska man göra åt detta? Ringa Ikea o tala om detta eller? Känns ju inte riktigt som de tänkt så mkt på konstruktionen av dörren till skåpet. Kanske någon som haft liknande problem?

• Svar på tråden Ikea
  • Angelstorm

Nej nej jag menar där man ska sätta fast de där silvriga som finns på utsidan. När man ska montera glasdörren till den som öppnar o stänger dörren. Skruvarnas form passar inte riktigt ner i hålen.

• musli

Aha, väääänta... *kontrollerar*

//heavy metal-mamma...
  • Angelstorm

Man fick ju 2 småpåsar med en silvrig grej som man sätter på utsidan o en plastgrej som man ska skruva ihop me den som öppnar dörren på insidan, den där vit o silvriga. De e dem skruvarna ja har problem me :(

• musli

Oki! Har monterat isär mitt lite snabbt och JA det är fyrkantiga hål i den vita plasten som sitter närmast glasdörren, det är bara att ta i så får du ihop det, det är helt korrekt så som du beskriver det och alltså inget fel i paketeringen!

*skruvar ihop skåpet igen*

//heavy metal-mamma...
  • Angelstorm

men jag skruvar mig själv i fingrarna ;( känns omöjligt o skruva igenom ju. kommer få sitta halva natten haha

• musli

ikea borde ha dygnet runt support dit man kan ringa och gråta av sig en stund...

Lycka till, allt är korrekt iaf, det är bara att skruva och ta i...

//heavy metal-mamma...
  • Angelstorm

Funkar inte... känns lite som man blir irriterad att man ska behöööva ta i så mkt... mina fingrar göra ju ont... försöker o skruva o ta i men den jävla skruven vägrar ju hålla sig på plats o sen så håller sig inte den vita eller genomskinliga plattan sig stilla heller... *aaaaarghhh*

• Smultron och glass

Det var ett tag sedan jag monterade de där (jobbade på Ikea då) men på din beskrivning så låter det som om det är rätt. Jag har tyvärr ingen magiker själv så jag kan inte kolla noggrannare.

• Angelstorm

NU har jag åtminstone fixat den! Wohooo! Förtjänar att gå o sova nu. Tummarna bara vääärker ;p

• musli

GRATTIS!

Jag minns att vi också hade ett helv*te att få ihop dörrarna med skåpet och maken minns att jag tydligen svor eder över ikea-skåp!
    Och numera så jobbar man med ikea-skåp... ja jisses!

Njut av ditt fina skåp och unna dig något gott idag!

//heavy metal-mamma...
Svar på tråden Ikea