• Kul

Flytta ihop?

Jag och killen har smått börjat prata om att köpa en lägenhet tillsammans. Han bor i en etta och är 23 år, jag bor hos mina föräldrar och är 19 år. Han pluggar på KTH, klar om 1 år. Jag är Undersköterska. Vi har inte alls varit tillsammans länge, 4 månader. Vi går jättebra ihop och jag känner att det är honom jag vill leva med och så.

Men vågar man flytta ihop efter att varit ihop i 4 månader? Det känns som att vi känner varandra väldigt bra och så. Ekonomiskt är det inga problem.

Låter det som en bra idé att flytta ihop? Eller är det för tidigt fast vi känner varandra så bra och funkar jättebra tilsammans?

• Svar på tråden Flytta ihop?
  • Svallin

Ja flytta ihop!
    Många gör vad jag tycker misstaget att förlova sig INNAN man flyttar ihop.
    Nej flytta ihop först och se om det fungerar, då lär man verkligen känna personen i fråga.

Lycka till!

om man gör det man alltid gjort, får man det man alltid fått....
  • Snowgirl

Tja, vi förlovade oss efter att vi känt varandra i 2 månader, och både då redan ihop. Nu har vi varit tillsammans i 10 år och har 2 barn .
    Så vist kan ni flytta ihop .

• mettafåren

kör på! jag å min fru väntade 2veckor och det har gått bra =)

• Kul

Åååh är det sant låter lovande!!

• J1985

Hmm.. klart att det är tidigt.. det är inte så lätt att flytta ihop som jag trodde.. och då hade vi varit ihop i 4år och i princip bott ihop hos hans föräldrar först.. Det är påfrestande efter nån månad sådär, när lyckan över att vara sambos är över och allt tråkigt kommer, typ det är din tur att diska, vem ska damsuga osv osv.. Men är ni så kära och båda vill så klarar ni det! Och skulle det gå åt h*****e så var det inte meningen att det skulle vara ni.. Och det är klart om han har bott själv ett tag så är det nog lättare, han är redan van att ta ansvar. Det var inte min.. han trodde nog att jag skulle var som hans mamma först.. Men OJ vad fel han hade =) Hoppas ni får en toppen lägenhet och trivs tillsammans! Lyckatill!!

• Snowgirl

och bodde då redan ihop, skulle det ju naturligtvis stå

• Tessou

Kul
    Du kan ju testa o bo med honom ett tag.. några månader eller så.. Går det bra så kör på!
    Vore ju inte så kul att flytta isär efter nån månad för att man blir tokig på kläder överallt, disk står framme, osv osv..

• Kul

Jag har tänkt på de aspekterna, just nu bor vi hos mina föräldrar båda två, för mina föräldrar bor i Köpenham. Min kille är extremt nogrann och diskar alltid och har alltid ordning och så, så det blir inget problem

• VåraHjärtan

Nordsvala
    tycker som hon =). Bättre att flytta ihop först innan man förlovar sig!

Jag och min sambo flyttade ihop efter ett år. Det blev en jävla massa bråk ska jag säga dig =).
    Man kommer varandra så tätt inpå och man ser verkligen hur den andra personen är!. Mångra bråk tror jag handlar om hushållssysslor också!.
     Men jag tycker nog man kan flytta ihop ganska snabbt. det tar inte sålångt tid som sambos att inse om det är den personen man kan tänkas leva med resten av sitt liv =).
    Mycket handlar ju om man kan acceptera varandras brister, kan man det så går det hur bra som helst =).

• Kul

Jag har fått många bra svar nu! tack så mycket, vi flyttar nog snart ihop gäller bara att hitta en lägenhet!

• Tessou

Kul
    Så va min sambo oxå innan vi bodde ihop! Hade sååå fint jämt, rent o snyggt, överallt! Disk hade han aldrig framme, tog hand om den på en gång.
    Tänkte meddetsamma att de här kommer gå bra, eftersom jag är likadan. Men icke....... Jag är lika som innan, renligt och skötsam man hans kläder ligger ÖVERALLT o samma sak med disken, ha ha.. snart får han sova på balkongen!

Vi har bott ihop i 2,5 år o varit tillsammans i 5,5 år.

• Snäckan6

Vi flyttade ihop redan första dagen. Träffades ute på ett dansställe och han kom fram till mig och frågade om jag ville ha någon att gifta mig med, då kunde jag ringa till honom. Jag har alltid velat gifta mig så jag ringde så klart dagen efter). Dagen efter blev vi ett par och jag bodde hos hans familj i ett halvår då vi skaffade vår första lägenhet. Är nu lyckligt gifta och har en helt underbar dotter.

Så jag säger: Flytta ihop, om det känns rätt.

• Kul

Den historien var skön men idag fick jag höra en dålig nyhet. Om min kille säljer sin lägenhet så tjänar han drygt 200 000:- på den vilket innebär att han inte får något studiebidrag resten av året..så han kan inte sälja den förän han pluggat klart!!!

• Snowgirl

Kan ni inte bo i hans lägenhet ihop så länge?

• Kul

Jo men det är en miniliten etta...

• LillaFlingan

ajdå!! men .. det går att bo ihop i en liten etta .. menar ni vet ju att ni kommer att flytta om 1 år liksom!:))

jag o min kille flyttade i princip ihop efter 2v men det blev inte officiellt förräns vi hade varit ihop i 2mån.
    nu har vi varit ihop i 9mån!! och det fungerar kanon!:)

så jag kan bara säga..
    go for it!:)

• Kul

det är bestämt att jag ska flytta in i hans lilla etta trångt men mysigt =P tack för alla tips!

• vaniljbullen

Och klarar ni av att bo tillsammans i en minietta, så vet ni ju verkligen att ni kan satsa på en gemensam lya sen! Det är ju bra test... Lycka till!!!

Svar på tråden Flytta ihop?