• xxmeyaxx

Förhäxad - serien är slut.

Så har man precis tittat på det allra sista avsnittet av tv-serien Förhäxad och det slutade så bra som det bara kunde sluta. Jag gråter, jag är så rörd. 8 säsonger av den underbara serien. Nu är den slut..

Vilket underbart slut det blev.

På tal om potatisar, äpplen är rätt goda.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-10 20:28:54:
    Drar en kortfattad text om hur det slutade.

Phoebe och Paige dog i förra avsnittet.
    Piper åkte tillbaka tillsammans med Leo för att rädda dom. Med hjälp av Patty och Penny fick de tillbaka Phoebe och Paige.

Men i och med att dom räddade Phoebe och Paige, överlevde även Christy. Billie försökte övertala Christy att det var fel att döda systrarna, men Christy vägrade och ville försöka på egen hand.

När Billie berättade detta för systrarna, bestämde dom sig för att åka tillbaka i tiden och döda Triaden före Christy lyckades med sitt uppdrag. Christy blev så arg på Billie som gick över till systrarnas sida att Christy använde sin kraft för att döda Billie, som använde sin kraft som skydd. Christy dog.

Allt ordnade sig så bra det kunde.
    Systrarna bestämde sig för att skriva ner historien i "The Book of Shadows" och så gjorde dom det.

Man fick se lite om vad som hände sen
    Piper fick tillbaka Leo.
    Phoebe gifte sig med Coop (Cupid)
    och Paige hjälpte blivande häxor / ledsagare.

Piper fick en dotter (förutom Wyatt och Chris då)
    Phoebe åkte iväg till BB för att föda dotter nr 3 (två döttrar kom före)
    och Paige fick en son och två tvillingdöttrar..
  • Svar på tråden Förhäxad - serien är slut.
  • xxmeyaxx

Jag vill se meeeeer..!!

• MrsMurphy

Men vad hände egentligen med Billie eller vad hon nu heter...?

Går allt för lätt bli man fort dum...
  • Maxie

Jag vill inte heller att serien ska vara slut. Men hörde ni vad presentatören sa? Typ: "Det var det sista av systrarna Halliwell på ett tag." Innebär det att de tänker sända serien i repris eller var det en felsägning? För fler nya program lär det väl inte bli.
    Tänkte ni på fotografierna i trappan på slutet? Prue var inte med. Det var lite konstigt eftersom hon ju var rätt viktig de första säsongerna. Fast sen blev de väl för oense och hade säkert fått betala dyrt för att ha henne med på bild. Men ändå.

• Frippa

Känns väldigt konstigt att det är slut nu. Men som alla andra tyckte så var det ett bra slut.

Hade velat se Phoebes brudklänning framifrån bara.

• Bonanza

Maxie - jag tänkte också på det. Öht är det några saker som liksom inte stämmer. Hela karaktärerna har ju ändrats lite.

Det är lättare att slåss för sina principer än att leva enligt dem
  • xxmeyaxx
    MrsMurphy skrev 2006-09-10 20:23:53 följande:
    Men vad hände egentligen med Billie eller vad hon nu heter...? Går allt för lätt bli man fort dum...
    Man fick se en bit av henne i framtiden. Hon passade Phoebes döttrar när dom begav sig av till BB
  • xxmeyaxx
    Maxie skrev 2006-09-10 20:24:13 följande:
    Jag vill inte heller att serien ska vara slut. Men hörde ni vad presentatören sa? Typ: "Det var det sista av systrarna Halliwell på ett tag." Innebär det att de tänker sända serien i repris eller var det en felsägning? För fler nya program lär det väl inte bli. Tänkte ni på fotografierna i trappan på slutet? Prue var inte med. Det var lite konstigt eftersom hon ju var rätt viktig de första säsongerna. Fast sen blev de väl för oense och hade säkert fått betala dyrt för att ha henne med på bild. Men ändå.
    Nya program ska det inte bli. Säsong 8 är det sista...
    Men kanske dom kommer visa hela serien igen någon gång.
  • kayal

va de sista avsnittet idag!?
    omeh..
    jag som kikade på smallville (min favoritserie..) och skulle bara fixa gröten åt lillsan och glömde tiden..

och nu äre slut.

jaha.

blire nån repris tro?

• MrsMurphy

Typiskt! En kompis ringde när Billie dödade syrran så jag kikade bara med ett halvt öga på resten och jag  fattade inte att det var slutet... Skrikandes

Går allt för lätt bli man fort dum...
  • xxmeyaxx

dvd 8 släpps i januari!

• Mrs Mattsson

mewn går gårdagens avsnitt i REPRIS?

♥Min familj♥
  • Maxie

Vi får väl mailbomba tv3 för en repris av sista avsnittet?!

• mama79

Snyft. Synd att det var sista. Detta slutet kändes väldigt defenitivt. Men jag håller med Maxie, vart tog Prue vägen? Och varför räddade de inte henne när hon dog

• spikeygirl

Yes! Äntligen är skräpet över. Det finns kanske en Gud trots allt?

• xxmeyaxx

För att det gick inte att rädda henne (hon fick ju kicken från jobbet )
    dessutom hade dom användning av Coop nu, som kan resa i tiden.
    det hade dom inte när prue dog.

• xxmeyaxx
    spikeygirl skrev 2006-09-11 09:15:47 följande:
    Yes! Äntligen är skräpet över. Det finns kanske en Gud trots allt?
    skulle du vara rolig nu eller?
Svar på tråden Förhäxad - serien är slut.