• Josephine

Kan man be hyresvärden om hjälp med att koppla ur en tvättmanskin?

Jag har en begangnad tvättmaskin som la av för 8-9 år sedan. Har inte tänkt på den alls, kom på nu att den är ju inkopplad. Jag ska ringa hyresvärden om man kan få hjälp med att koppla ur den. Är ju livrädd när jag kom på det, den kan ju börja brinna eller nå´t. Är den någon som fått sån hjälp av hyresvärden?

• Svar på tråden Kan man be hyresvärden om hjälp med att koppla ur en tvättmanskin?
  • Äppelpaj

Du får själv stå för såna kostnader, dvs ta dit en elektriker/röris eller vad som behövs för att koppla ur den. Om du inte har en väldigt snäll hyresvärd förstås.

• ökenblomman

Om det är din egen tvättmaskin så kan du nog inte förvänta dig hjälp av hyresvärden, om inte som Äppelpaj skriver, han är väldigt snäll. Du kan ju alltid fråga!

• ökenblomman

Förresten tror jag inte det kan hända något med tvättmaskinen om den är avstängd, även om den är inkopplad.

• Bast

Ring och fråga! Han/hon kan ju inte mer än säga nej. Jag har fått hjälp både med i och urkoppling av min hyresvärd, så det hänger på hyresvärden.
    Fast jag måste säga att KOPPLA UR inte är särskilt svårt, bara du ser till att strömmen är bruten.

Sen det där med att den kan vara farlig eller inte, det vet jag inte. Men jag vet att min gamla tvättmaskin stod och "tjuvdrog" ström trots att den inte gick att använda.

• Duckan74

Vår hyresvärd tar betalt för att koppla in tv-maskin, ur vet jag inte. Borde vara samma upplägg, men om den inte är din från början kanske det är annat som gäller.

• Josephine

Jag ska ringa lite senare i veckan, behöver städa lite eftersom grovköket inte används så mycket. Tvättmaskinen har alltså stått i minst 8 år utan att det har hänt något. Men så slog det mig, att ibland så kommer det upp äckligt vatten i avloppsbrunnen brevid tvättmaskinen det kan ju vara värre.

Svar på tråden Kan man be hyresvärden om hjälp med att koppla ur en tvättmanskin?