• icka27

Hur mycket ska man lägga sig i

Min man har två barn sedan tidigare. En tjej på 18 som enbart bor hos sin mamma och en son på 16 som bor hos oss ca tvåveckor i stöten varje månad.

Sonen har alltid varit väldigt lugn, tack och lov, men kör med sina fula tricks.
    Är det för mycket begärt att han ska hålla snyggt på rummet, dra upp rullgardinen, plocka undan i köket efter sig???
    Känner mig som en tjat kärring.
    Har ännu inte fått höra den klassiska komentaren - du är inte min mamma. Har man sämre tålamod med bonusbarnen??

• Svar på tråden Hur mycket ska man lägga sig i
  • icka27

Jag tycker inte att det är ok att lämna smuttstvätt på golvet, mjölkglas på rummet och obäddad säng i ca två veckor. Det är lika mycket mitt hus och hem som min mans. Visst han är tonåring, men betyder det att man ska fågöra somman vill i någon annans hem??

• icka27

Eftersom att det är min mans och mitt hus så tycker inte jag att det är konstig om mina regler ska gälla för honom oxå! Eller???
    Visst det måste vara jobbig att bo på två olika ställen, men det är oxå hänsynslöst att bara strunta i saker man blir till sagd att göra samtidigt som man bara flyter runt och kräver att vi ska köpa en massa dyra saker till honom som inte hans mamma har råd med enligt honom. DEt handlar väl ändå om att ta och ge?? eller??

• icka27

Självklart får han bo här, men han ska visa respekt och respektera oss andra oxå. Han är en ängel då pappan är hemma och säger till honom, men sen.....

Är det meningen att de veckor som han kommer och bor här....ska vi rätta om oss helt efter honom....eller han efter oss???
    Ska det vara så svårt att mötas på halva vägen??

• icka27

Därför att hans rum är så instänkt och luktar för jävligt rent ut sakt.... har prövat att stänga dörren, men det hjälper inte. Luktar svett och smuts.....Även fast man är tonåring måste man väl konna hålla rent om kring sig.

• icka27

Antar att jag inte passar som bonus mamma

• icka27

Hm....en flickvän kanske inte vore helt fel. Då kanske han skulle duscha frivilligt oxå

• icka27

Man kanske ska ordna han en date.....

• icka27

Det skulle aldrig fallamigin att fixa en date till honom. DEt klarar han nog bäst själv. Hans kärleksliv är privat sådet rör inte mig, men visst vore det likt kul om den dagen då han kommer hem med en tjej snart är här.

Svar på tråden Hur mycket ska man lägga sig i