• Fommpen

Spjälsängstäcke = DYRT!

Jag har hela tiden varit inne på att köpa täcken från Ikea till de kommande tvillingarnas sängar. Men det täcket ska ju inte vara jättebra vad jag har förstått. Finns det standardtäcken i strl 130x100cm som inte kostar ca 300kr st. (vet att gekås har, men jag glömde totalt bort det när jag var där i lördags)

• Svar på tråden Spjälsängstäcke = DYRT!
  • myskatt

Fast IKEAs har väll inte standardmått?

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • France

Vad är det för fel pâ Ikeas täcke ???
    Jag är nöjd med vârat!

• Heidi1

ikeas täcke täker hela spjälsängen iaf om man har ikeas spjällsäng

• Pysselgalningen

Jag köpte ett helt startpaket från Barnenshus som innehåller: täcke, kudde, påslakan, örngott, underlakan och spjälskydd för 400:-

• Snorky

Skit i täcken! Det behövs inte! Min son är 18 månader och har aldrig använt täcke, det blir för varmt. Barn under 1 år ska helst inte ha täcke pga kvävningsrisken heller. Kör med en hel pyamas och en tunnare filt, det räcker gott o väl eftersom barnen ofta är väldigt varma också. Täcket vi köpte ligger bara i en garderob o skräpar och kommer nog så förbli även när nästa barn föds.

• AnLeNo

En kompis till mej tipsade om att använda vagntäcke i spjälis istället, det är ju mindre och blir därför svalare och mindre kvävningsrisk...
    Vi hade ju redan köpt ett på Ikea då, men jag kom häromdagen på att vi måste ju ha ett mindre till vaggan som ska stå för "vilostunder" i vardagsrummet. Vagga och vagnstäcke är väl lika stora va?
    Ska nog köpa ett till... spjälsängstäcket lär väl komma till användning nån gång senare ändå.

• Jesp

Jag tror inte täcke behövs....det räcker med en filt

• AnLeNo

Usch vad besvärligt allt är ibland... Hoppas allt löser sej när jag väl har lilla bebis här. Känns som om det är miljarder saker att fundera på!
    Beror ju på hur kallt det blir i vinter med förståss.. Och hur man bor. Vi bor i lägenhet så då är det ju ganska varmt.
    Ska nog be min mamma att sticka en skön yllefilt.

• Snorky

Tänk på att ju varmare ni klär era barn ju större är risken för psd! Ja, såklart ska de inte frysa heller... men det är vanligare att man bäddar ner små bebisar för mkt. De är väldigt varma och behöver inte så mkt kläder. De svettas dessutom inte på kroppen utan enbart genom huvudet... så är de svettiga om huvudet/nacken är det för varmt!

Svar på tråden Spjälsängstäcke = DYRT!