• Magnolia

dricker ni kaffe

Hej!

Jag är en riktig kaffetant och har svårt att sluta helt med kaffe. Har försökt många gånger men åter fallit in i några koppar om dagen. När jag blev gravid så slutade jag i några veckor för att jag trodde att det var skadligt för fostret. Sedan har jag läst på så många ställen att det är ok att dricka ca 3 koppar om dagen. Så nu dricker jag kaffe 2 gånger om dagen och då måttliga mängder. Är i vecka 27.

Hur gör ni andra kaffomaner? Dricker ni eller ej och tror ni att det kan vara skadligt för fostret?

Kram!

• Svar på tråden dricker ni kaffe
  • Korallen

Jag dricker en stor kopp på morgonen, ibland en till under dagen.
    Känner inte för kaffe så ofta nu under graviditeten men hade jag gjort det hade jag nog hållt mig till max 3-4 koppar/dag.

• Hanna

Hej,
    jag var en riktig koffeinist och drack massor av kaffe på dagarna innan jag blev gravid och även i början av graviditeten. T o m på jobbet, även fast vi har en sån där gammal äcklig maskin som spottar ur sig kaffeliknande sörja. Tyckte jag var smaskens.
    Nåja, från vecka 7-8 kunde jag plötsligt inte dricka kaffe längre. Blir illamående bara av tanken. Jättekonstigt. Jag mår jättebra i övrigt men kaffe och godis klarar jag inte av...
    Längtar efter det dock, hoppas att det går över.
    : )
    Hanna

• Snara79

jag dricer så mkt kaffe jag känner för. Tror ej det är skadligt i normal mängd vill säga. Jag får nog i mit kanske 3-4 koppar /dag.

• Valkyria

jag dricker 1-2 koppar om dagen :)

• F l i s a n

Jag kan inte heller dricka kaffe längre. Kunde det de första 6-7 veckorna men sen tycker jag att det smakar blä! Väldigt konstigt för jag var en sån som kunde dricka upp hela kaffekannan själv förut... Nu är det thé som gäller.. Tror dock inte att det kan vara skadligt med thé eller kaffe i lagom mängd.

• Tesa

när de säger att det är ok med 3koppar om dagen så menar de inte koppar, utan 3mått om dagen vilket motsvarar en ganska stor kopp om dagen, jag dricker 1-2 koppar/dag

-kram-

• tomtan

Dricker varken kaffe eller the pga att jag tidigare haft magkatarr och det har inte återkommit sen jag slutade sörpla kaffe precis.
    Har hört att man får sämre värden av kaffe o the oxå..nått med a-vitamin va det visst.

• Frejja

Jag dricker kaffe precis som vanligt, typ 3-4 om dagen. Jag har slutat röka från första dagen, så något vill jag ju unna mig, kaffet vill jag inte vara utan. Höll dock upp nästan helt med kaffet mellan v.9 och v.12, för då var jag helt enkelt inte ett dugg sugen....

• lindagumman

Jag drack mycket lite kaffe under min första graviditet, för att jag tänkte det var skadligt för barnet... då drack jag ofta koffeinfritt kaffe istället, och det funkade för mig! Den här gången har jag också hört att kaffe kanske inte är så farligt, men det skadar ju inte att tänka sig för lite. Nu dricker jag ca 2 koppar om dagen. Hej hopp!

• MacKay

Jag dricker koffeinfritt kaffe mest....

Svar på tråden dricker ni kaffe