• Jennie Brunflo

Bostad i Örebro

Min svåger och hans gravida flickvän vill flytta. De bor i en 1:a i Kumla nu och behöver något större.

De är anmälda på ÖbO men måste ju ha 2000poäng för att ens få komma på visning.

Har ni några kontakter till en bostad för en familj med 2vuxna + snart baby?

Eller har ni några tips på bostadsbolag som man kan höra med?

(Jag kommer bara på riksbyggen, och de har inte Örebro på sin hemsida.)

• Svar på tråden Bostad i Örebro
  • JewelGirl

Sök på Google... eller Eniro...

• JewelGirl

Minns inte alla fastighetsbolag i Örebro... tycks ha förträngt allt.... *skratt*

• stardust

Det beror på hur kräsna de är på vart i Örebro de vill bo. De kan få en lägenhet i ytterområderna om de har dåligt med poäng. Annars så är det lång kö hos de privata hyresvärdarna. Vi letade själv efter lägenhet i våras men fick nöja oss med Öbo. Hoppas det löser sig... Lycka till....

• Katja77

I bostadsområdet Varberga behövs inte många poäng. Tyvärr har området dåligt rykte men det är något som sitter i sen länge och numer är området riktigt bra att bo i. Skogen precis bakom området, låg hyra, många barnfamiljer och flera dagis.

• Äppelpaj

Ursäkta en möjligtvis dum fråga, men - poäng?? Varför? Hur får man dessa?

Jag har bott hos ÖBO, visserligen i studentbostad och för sisådär 5 år sedan, men hörde aldrig talas om några poäng...

• Äppelpaj

Ursäkta en möjligtvis dum fråga, men - poäng?? Varför? Hur får man dessa?

Jag har bott hos ÖBO, visserligen i studentbostad och för sisådär 5 år sedan, men hörde aldrig talas om några poäng...

• Äppelpaj

Sorry, råkade klicka iväg det två gånger...

• stardust

Äppelpaj. Hör av dig till Öbo. För du får ett poäng om dagen. Men när man flyttar inom öbo så försvinner poängen och man får börja om får noll.

Vi bor i Varberga och trivs jätte bra. Vi hade inte så många på poäng så vi valde Varberga för det har blivit bättre här och många av våra vänner bor här.

• Bonanza

I baronbackarna - där vi bor, vet jag att det finns rätt många lediga lägenheter, från treor och uppåt. Rätt billiga hyror också.

www.finfast.se - därigenom kan man få lägenheter snabbt. Det finns telefonnummer där, men man ska nog anmäla sig på hemsidan.

Lycka till åt dem

• Katja77

stardust, Vad roligt, vi bor oxå i varberga. Har en studentlägenhet och trivs toppenbra!

• Mirris

Va?! Måste man skrapa ihop så himla mycket??
    Fast dom vill kanske inte bo i Vivalla.. o det förstår jag *s*

Själv bor jag i Brickebacken, en 3:a på botten med både altan o uteplats! Har bott här uppe i nära 9 år.. o jag flyttar inte härifrån igen. Gjorde en utbrytning till Norr, o Majorsgatan.. men det gör jag ALDRIG om. Vilket ställe.

Kan inte tro att det behövs så många poäng häruppe heller.. men men, man vet ju inte.

Här kommer en länk med lite Fastighetsägare. Har dom tur när dom ringer så har dom nåt ledigt.

www.nerikes.se/tlink/cs/tlinkindex.asp

Hoppas dom hittar nåt.
    Sanna

• Jennie Brunflo

Tackar!

Jag har också bott i Örebro och jag hade aldrig hört talas om några poäng, men man lär sig något nytt varje dag.

• Äppelpaj

Stardust,
    Nej, jag trivs bra i Stockholm, min studenttid är över (tyvärr). Var bara nyfiken!

• Mirris

Jennie!
    Öbo började med köpoängen för ca 5-6 år sen. Förut gick dom på hur många år du hade bott..
    O principen är densamma, fast nu får man 1 poäng för varje dag man bott eller stått i kö hos Öbo.

Jag har bott 9 år ... så jag har ju en del poäng. Värre för såna som vill flytta hit. Finns inte så mycket mer än Vivalla o välja på då. För där vill folk helst inte bo.
    Har ett par kompisar som flyttade härifrån o upp till huvudstaden... men efter ett par år längtade dom tillbaka. Så då ställde dom sig i kö.... men det enda dom fick välja på var nåra nedgågna lägenheter i just Vivalla. Så dom fick flytta dit o söka andra lägenheter medans dom bodde där.
    Tillslut tröttnade dom o köpte sig ett hus istället *s*

Det är ju bostadsbrist så det är inte lätt att få fatt i nåt.. man ska ha en stor portion med tur.

Svar på tråden Bostad i Örebro