• Trissvinnaren

Namn som innehåller v

Japp, som rubriken säger: jag vill ha förslag på både flick och pojknamn som innehåller bokstaven v. Det kan vara v vart som helst, början, mitten, slutet...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-11 20:23:49:
    Hm, kanske skulle tala om vad de två barn vi redan har heter! Olivia och David...

• Svar på tråden Namn som innehåller v
  • Nyfiken gul

Arvid

Alvin

Evert

Villy

Vilma

Melvin

• Miss Lau

Har två här hemma som heter Hedvig och Valter.

Nägra andra fina namn är Vidar, Elvira, Lovisa och Alva.

• evita

svante... det tycker oliver (3 år) att syskonet i magen ska heta om det blir en lillebror... för så heter ju lillebror i "karlsson på taket"... fast oliver tycker han kan heta svantesson åxå... haha...

• Trissvinnaren

Åh, vad ni har hittat på många förslag! Men visst borde det finnas fler?! Mina favoriter från era listor är:

Flicknamn: Tove, Alva, Svea, Lovisa, Elvira

Pojknamn: Alvin, Valter, Edvin, Arvid, Vidar

Viktor är ju fint, men det heter våran katt... Och ett pojknamn jag har funderat på är Gustav också, men barnens far är inte lika förtjust i det. Ni får gärna komma med fler förslag, särskilt pojknamn som jag känner att jag har lite svårt att hitta rätt...

• selh

vcet inte vad andra skrivit men skriver mina favon:

veronica, elvira, alva, vilda, nova, lovisa...
    victor, acke, oscar, ...

• Pollyanna

Evert, Tova, Evelina, Evy..

• snäckan83

Victoria
    Viveka
    Alva
    Vera
    Liv
    Siv

Vincent
    Victor
    Valdemar

• Bruna

Vera, Vilma

Alvar, Valentino (heter min pojke!)

• Trissvinnaren

Nu har vi bestämt vad sonen ska heta, han heter Angel Gustav och han kommer att födas om en vecka istället för i mars, och han kommer att vara en riktig ängel då.

• sassa och bebben

Vinnie.
    kan både kille och tjej heta.
    Min sambo tycker det e ett jätte fint namn på killar och vill att våran ska heta det om det blir en kille.

• dexterswife

Ingen som har skrivit med Ylva? Det som är så fint!

Svar på tråden Namn som innehåller v