• Nervis

Gubben noa

Sjunger mycket för W, då hon oxå gillar att sjunga. Blev lite trött på de vanliga så jag började sjunga på gubben noa ni vet.. gubben noa gubben noa var en hedersman när han gick på.....å sen kom jag bara på en massa fulverser!?! är gubben noa bara en massa fulsånger eller finns det en original noa? Kmmer för mitt liv inte på en vers som passar sig för en tvååring Lixom att sjunga när han gick på dasse ropa han på lasse dra ut skiten dra ut skiten ty den sitter fast

Visst finns det väl en riktigt noa oxå? Eller är det bara sånt? Hur många versioner finns det egnetligen? OJ vad vissa saker bara inte vill släppa i min skalle!!!!

• Svar på tråden Gubben noa
  • Sanber

Gubben noak...
    När han gick ur arken plantera han på marken

gubben....
    när han skulle äta tappa han potäta

när han skulle dricka börja han att hicka

gubben noak...
    när han skulle bädda hittade han en gädda

gubben noak gubben noak var en heders man!

denna version har vi på en barn skiva iaf!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • stjärnstoft

hej på dig. den gubben noa som jag känner till går så här: Gubben Noa Gubben Noa, var en heders man. När han gick ur arken, plantera han på marken. Gubben Noa Gubben Noa var en heders man.
    hoppas det hjälpte dig nåt

• Sanber

hahaha...såg att det kanske blev lite struligt...
    men det rä alltså gubben noa mellan varje sån rad....!

hänger du med?

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • Nervis

Jepp Tack så mycket de där verserna kan man ju sjunga undrans just var jag fått alla fulverser ifrån? Hrm...Tur man han hejda sig i alla fall.

Tack ska ni ha!

• ökenblomman

Så här sjunger jag:

Gubben Noa, gubben Noa, var en hedersman.
    När han gick ur arken, plantera han på marken.
    Mycket vin, ja, mycket vin, ja, detta gjorde han.

• kjh
    Nervis skrev 2006-09-11 22:53:30 följande:
    Jepp Tack så mycket de där verserna kan man ju sjunga undrans just var jag fått alla fulverser ifrån? Hrm...Tur man han hejda sig i alla fall.

Tack ska ni ha!
    Orinal melodin skriven av Bellman(?) löd som "fylleversen" som du kallade det ..

Den som du nämde är bara en förfining.
Svar på tråden Gubben noa