• Grodan06

Till alla som mår illa...

Jag har ett hett tips tilla alla som går hela dagarna och mår illa och som jag testat åksjuketabletter, äta innan man kliver ur sängen osv osv osv...
    Ingefäratabletter, finns att köpa i hälsokost affärer.
    Tacksam om ni vill svara hur det fungerar/at för er.
    LYCKA TILL!!!

• Svar på tråden Till alla som mår illa...
  • Fru J

Har också hört att ingefära ska vara bra. Jag var ute med hunden en morgon och mådde inte alls så där toppen. Jag var tom tvungen att kräkas i diket. (hur pinsamt som helst) Då kom en tant fram till mig och frågade hur det va. -Bara fint, sa jag. Jag är gravid. -Åh vad roligt. Då ska du göra avkok på ingefära på kvällen och dricka på morgonen. Det fungerar jättebra.
    Detta fick mig inte att må mindre illa.... Som tur va så gick mitt illamående över och jag prövade aldrig hennes recept. Men gamla huskurer brukar ju fungera.

• golfaren

Det var faktiskt så att jag åt ingefärsgryta igår kväll och jag mådde mycket bättre under kvällen och i morse. Nu har illamåendet kommit tillbaka men det lustiga var att jag läste det där om ingefära i en artikel hemma efter middagen. Jag visste alltså inte om det men kunde ju bekräfta det!
    Ingefärstabletter - smakar de illa? Jag menar om de smakar jättemycket ingefära. Inget som kan skada pyret, va?

• Leos mor

Halloj! Är illamåendet riktigt jobbigt så kan ni ju alltid tala med läkaren och höra om han/hon kan skriva ut "Lergigan Comp". Det är ett piller man får ta om man lider av jobbigt illamående under graviditeten. Fast, det är starkt så man får inte köra bil med det pillret i kroppen.

Lycka till!

Jenny

• discodivan

Legrigan comp hjälper inte på mitt illamående, blir bara svimfärdig o måste sova, ska till BM på torsdag o fråga om akupunkturarmband, ska genast till hälsokost o köpa ingefärstabletter

• Grodan06

Tack för era svar!!
    Ingefära är ju ett naturprepparat så mig veterligen ska det inte vara någon fara... Min barnmorska tyckte det var en bra lösning o skulle föra den vidare till andra gravida med samma problem...

• Anna B

Jag frågade i hälsokostaffären efter ingefärsgodis, men de hade ingen. De hade dock ingefärstabletter, men det var inte att rekommendera till gravida pga att de är så starka (de är mot ålderskrämpor av något slag, kommer ihåg).

Svar på tråden Till alla som mår illa...