• triss79

Vad kallas ni för??

Vet ni hur era bonusbarn förklarar inför kompisar och dyligt vilka ni är? och vad kallar dom er för?

• Svar på tråden Vad kallas ni för??
  • Isabelles morsa

Vet inte vad dom säger.
    Pappas fru kanske..
    Å dom säger mitt namn när dom pratar till mig.

Du undrar om dom säger "mamma" eller?

Mi Corazón Isabelle
  • vkx

Förklarande säger ss Extrapappa och kallar mig för mitt namn eller självpåhittat (av ss) smeknamn.

• Näckrosen

Min bonusson säger ibland "Mamma Cia" om mig. Till kompisarna här säger han Cia, men alla (även föräldrar) pratar om mig som hans mamma. Fast de vet att jag inte är det.
    T ex säger de: Du måste fråga mamma om du får...
    Och han accepterar det.
    /Cia

• triss79

Jag har aldrig hört dem tala om mig med någon annan, vet inte vad de säger. Hon som pappa är gift med kanske.
    Läste en artikel om en som mer eller mindre tvingade sina bonusbarn att kalla honom för pappa. Det låter ju inte klokt!

• blazed

Jag har nog sagt pappa till min låtsaspappa ia alla år och gjort och gör det när ajg pratar om honom i dag med. det är han jag ser som pappa, min biologiska pappa säger jag antingen hans namn lr bio pappa.

Min storebror kallade min mamma för Frigolitmorsa när han pratade om henne i tonåren,nu säger han hennes namn när han pratar om och med henne, men när han pratar med mig så säger han morsan.

Ett litet inlägg från en som har styvföräldrar:)

• jovis

jag har hört en av mina bonus barn säga till sina kompisar att jag är låtsas mamman och när de tilltalar mig så säger de mitt namn!

• tomcar1

Hej !
    De säger mitt namn, men oftast blir det låtsasmamma eller plastmamma.
    Mvh tomcar1

• Akk76

Min styvson säger "min pappas flickvän" när han pratar med sina kompisar, och säger mitt namn när han pratar med mig. Jag skulle aldrig kunna tvinga honom att säga något annat. Det är upp till honom.

• Fialian

Min son säger "min Magnus" eller "mammas nya kille" om min man när han pratar med andra.

• Fialian

tillägg: det är min man som är bonusföräldern, jag såg sedan att man skulle svara för sig själv.

Svar på tråden Vad kallas ni för??