Vad kallas ni för??
Vet ni hur era bonusbarn förklarar inför kompisar och dyligt vilka ni är? och vad kallar dom er för?
Vet ni hur era bonusbarn förklarar inför kompisar och dyligt vilka ni är? och vad kallar dom er för?
Han säger låtsas mamma eller pappas tjej. Men han tilltalar mig så säger han mitt namn!
Men jag skulle inte tycka det är ok om han sa mamma till mig! Han har ju bara EN mamma..
Mitt styvbarn kallar mig oftast vid namn, fast ibland "mamma" och till sina vänner detsamma.
Mitt biobarn kallar sin extrapappa för just "extrapappa" eller vid namn. Är min son hemma hos oss säger han "pappa" om min sambo till sina vänner, och är han hos sin biopappa kallar han min sambo vid namn.
Vår tioåring kallar mig för sin låtsasmamma inför sina vänner och mitt namn till mig.
*Mamma Linda
*Linda
*bonusmamma.....
Min sambos 12 åring kallar mig vid namn hemma och när hon pratar om mig så säger hon min låtsasmamma eller pappas tjej.
min sambos son kallar mig för mitt vanliga namn men han kan ibland säga mamma men ja förklarar för han att ja inte är hans riktiga mamma utan låtsas mamma. Han riktiga pappa brukar han säga pappa Magnus till men ja försöker avänja han vid att säga hans namn utan gå till pappa o gör så eller de. För hans Bio mamma har intalat sin son att hennes nya kille ska vara pappa. Så fort vi hämtar han så kallar han inte sin Bio pappa för pappa utan för namnet o de sårar min kille de märker ja.
Jag säger "min bonus eller mitt tredje barn" om min bonus. Hon säger dock mitt namn. Hon sa mamma i början, men det kändes inte bekvämt för nån av oss (hon var 1½då) då vi vart lite oroliga för hennes mamma o sånt hur hon skulle ta det. (Ingen mamma vill väl i gnetligen höra ens barn säga mamma till någon annan) så hon säger mitt namn.
Mina barn säger mitt namn när dem snackar om mig. Om det är någon som inte känner mig som dem snackar med så säger dem min låtsas mamma. Barnen frågade mig om dem fick kalla mig mamma men jag sa att då kanske deras riktiga mamma blir ledsen så det är bättre om dem säger mitt namn.
När mina bonusbarn pratar om mig med andra blir det att jag är deras låtsasmamma eller extramamma, annars kallar de mig vid namn när de pratar med mig.
DE kallar mig vid namn men de är så pass stora. Tror det är skillnad på mindre barn. Typ 0-6 då kanske de kallar en mamma el dyl.