• Dream26

Klippa sig själv?

Måste få lite råd här nu och tips...
    Ska klippa mig själv ha ha
    Har inte råd och gå till frillan alls..
    Hur gör man det lättast själv..Vill klippa upp håret tänkte jag hur gör jag det bäst?
    Nån måste väll veta

• Svar på tråden Klippa sig själv?
  • Dream26

Det e lungt brutter jag kirra det själv och vart nöjd

• frulan

Jag brukar slänga håret upp och ner (alltså luta mig framåt), kamma ordentligt och sen klipper jag.
    Antingen rakt av eller lite rundat.
    Hur mycket uppklippt det blir beror på hur mycket man tiltar huvudet
    Håret ska vara blött! Jag gör det direkt efter duschen, handdukstorkar lite och sen upp och ner och kamma.

Min frissa är alltid lika impad när hon klipper mig. Hon är med om att många klipper sig själva men aldrig någon som får det så fint som jag

• Vampyr

jag brukar dela mitt hår i två delar (två tottar) och bara klippa av.. men jag gillar det v-fornat därbak eftersom totten blir snyggare

• 19Malin86

Totten, är inte det skåningar som säger så?
    Jag brukar göra som Neasmamman arbetskamrat. Efter jag har duschat sätter jag upp en tofs mitt på huvudet, sen klipper jag rätt av. Blir jättefint med olika längder i håret, å det blir inte ojämnt som kan kan tro att det ska bli Kan ju även säga det att jag har rakt hår

• Vampyr

jag e ju från skåne=).. vad heter det annars??.. här säger vi iaf där jag bor totte=)

• Moj Katile

Jag brukar sätta ihop det mitt på huvvet å vända det upp å ner å klippa!
    Blir lite uppklippt stuk på det men inte ojämt!

• dolcevita

Jag testade det sätt som beskrivs på hemsidan som Blomstrande tipsade om: community.livejournal.com/feyeselftrim/2715.html
    Funkade jättebra!

Någon annan som också klipper sig själv och som kan tipsa om andra tekniker, hur man klipper luggen bäst, etapper m.m?
    Eller om det finns någon mer sådan hemsida som ovan?

• Wkd chick

ja brukar oxså klippa mig själv men det där med tofsen mitt på huvet måste jag testa :) sist gick jag till frissan å det blev rätt dyrt men nu måste jag göra ngt åt det igen.. vanligt vis försöker jag bara klippa lite olika etapper å så. å det brukar bli lite ojämmt sen får man jämmna till det så gott det går. brukar gå bra iaf:) det e bara att testa sig fram lite :) om man vågar*S*

Svar på tråden Klippa sig själv?