Inlägg från: Bernermorsan |Visa alla inlägg
  • Bernermorsan

Tips på avvänjning av nässpray?

Jag använde också MASSOR av nässpray vet andra som också gjort det. Ibland släpper det då bebisen tittat ut. Gjorde det för mig och en kompis. Sen vet jag en annan som var tvungen att använda ngn kortisonspray Tror dock att man inte får andvända den när man är gravid och ammar. Så avvakta och se om det släpper när bebisen tittat ut. LYCKA TILL!!

• Bernermorsan

Så här står det i FASS ang Rhinicort och grav/amning

GRAVIDITET
    Data från drygt 2000 graviditeter har inte visat på någon generellt ökad risk för missbildning vid behandling med RHINOCORT AQUA. En lätt ökad förekomst jämfört med förväntat av lindrig hjärtmissbildning har konstaterats hos barn vars mödrar exponerats för RHINOCORT AQUA i tidig graviditet, men ett orsakssamband med exponeringen bedöms som osannolik.

Under graviditet skall lägsta effektiva dos och kortast möjliga behandlingstid av RHINOCORT AQUA eftersträvas.

Amning (Läs mer om amning)

Grupp IVa.

Det är inte känt om budesonid passerar över i human bröstmjölk. Behandling med RHINOCORT AQUA av kvinnor som ammar skall endast övervägas om den förväntade nyttan för modern överväger varje tänkbar risk för barnet.

Svar på tråden Tips på avvänjning av nässpray?