Inlägg från: malinl |Visa alla inlägg
  • malinl

simrishamn, tomelilla, ystad

Hej på er,

Jag är uppvuxen i Tomelilla och har efter ett par års "turnerande" i Umeå och Stockholm flyttat ner och bosatt mig i Sjöbo. Hmm jo jag vet att Sjöbo inte tillhör Österlen men hoppas att jag kan få vara med på ett hörn i alla fall. Det är trots allt i Tomelilla jag har mitt hjärta.

BF 7 juli!

Kram Malin

• malinl

Hej allesammans!
    Jättekul och trevligt initiativ.
    Jag är förvisso pälsdjursallergiker men brukar klara mig jättebra så länge jag kan hålla händerna borta från dem... vilket är den största utmaningen. Är dock lite reserverad mot STORA hundar...
    För mig skulle söndagen den 8/2 passa bäst eftersom jag jobbar inne i Lund och aldrig kan säga med visshet när jag kan komma från jobbet.

Kram Malin

• malinl

Hej igen,

För mig går det säkert jättebra ändå... min allergi verkar dessutom ha blivit bättre nu när jag är gravid.

Ska vi skapa en mailinglista? Du kanske inte är så pigg på att lägga ut en detaljerad vägbeskrivning för allmän beskådan, Louise? Du bestämmer!

• malinl

Hej igen allihop,

Det var ett tag sedan jag hörde av mig. Självklart ska vi hjälpa till med fika. Om du står för lokal och kaffe/te... så kan väl vi andra komma med baket? Jag kan ha kanellängder med mig!

Ang. vägbeskrivning så kan väl alla som tänkt komma skicka ett meddelande till din inbox LoG och lämna email adress så att du kan skicka ut beskrivningen. Jag skickade meddelandet för nån vecka sedan men kan ju självklart inte se om det kommit fram ordentligt...

Ska bli så himla roligt!!!

• malinl

Hej igen och tack för igår!!!
    Det var jättetrevligt men naturligtvis alltid lite konstigt när det enda man har gemensamt initialt är en graviditet... Hoppas att vi kan fortsätta och träffas nån mer gång.

Ang mailinglista så är mitt förslag att LoG, som väl är den enda som har allas email adresser, skickar ett mail adresserat till samtliga samtidigt. Då behöver vi bara "Svara alla" när vi har nån information vi vill ska nå ut utan att postas offentligt här, typ telefon nummer, adresser och dylikt. Det behöver ju inte vara mer komplicerat än så. Efterhand som det dyker upp fler intressanter till vår tråd så får de läggas till.

Vad tycker ni? Ni får också jättegärna skicka adresserna till mig så gör jag det, spelar ingen roll... Skicka dem iså fall som meddelande till Inboxen här på FL.

Kram Malin

• malinl

Hej,

Jag kommer visserligen från Tomelilla ursprungligen men det var många år sedan jag var "hemma" där. Vet dock att det ligger ett relativt nytt cafe på torget men jag har själv inte varit dit. Jag bifogar länken så kan ni kolla in det själva också.
    www.cafeoscar.nu/

Helgen 6-7 mars passar mig utmärkt!
    /Malin

• malinl

Japp,

6 mars kl 12.00 blir kanon för mig. Hoppas nu att det är ett bra ställe, har som sagt inte själv varit dit. Baguetterna och bakade potatisen låter dock supergott så efter att ha läst menyn nu igen är jag superhungrig...

Vi hörs snart igen!

/Malin

• malinl

Hej allesammans!

Nu börjar det närma sig träff igen och här kommer parkeringsförslag och försök till vägbeskrivning. Jag har lagt in en redigerad bild från gula sidorna i min barnkammare... enda sättet jag kunde komma på att förmedla en bild till er när vi nu inte har en mailinglista Hoppas det går att se något.

Vi som kommer från Sjöbo hållet svänger vänster vid Bo Olsson korset när ni kommit in i Tomelilla. Följ "Östra utfarten" och sväng andra höger in på "Adelgatan"(2:a gatan). Enklaste parkering sker på Konsums parkering så fortsätt "Adelgatan" genom centrum och sväng höger (4:e gatan tror jag) in på "Carl Millesgatan". Alternativt fortsätt runt på "Carl Millesgatan" så ligger det två mindre parkeringar bakom Expert och Sahlins klädaffär som ligger lite närmare torget.

Närmaste parkering sett från Cafe Oscar ligger precis bakom huset/Hotellet. Från "Adelgatan" sväng 2:a höger vid Reimans bageri ut på enkelriktade "Östergatan". Sedan andra vägen till höger "Nybogatan". Mindre parkering på vänster sida.

De som kommer från Ystad följer beskrivningen från Bo Olsson...

De som kommer från Simrishamn alt Spjutstorp/Onslunda kommer in på "Östra utfarten" och svänger vänster ner på "Adelgatan". Resten samma.

Verkar det något så när rimligt?

/Malin

• malinl

Hej igen,

Tänkte höra hur många vi egentligen är från Sjöbo som har tänkt komma med på lördag? Ni får jättegärna åka med mig om ni vill... Totalt är vi väl fem stycken från Sjöbo hållet om jag har räknat rätt. Jag själv, Aprilmamma, Anneliej, Chanette och Mita30... har jag glömt någon? Det går visserligen att klämma in alla i Volvon men eftersom flera av er är minst sagt höggravida så kanske det inte blir så bekvämt. Hör av er så får vi se...

So long,
    Malin

• malinl

Hej på er,

Det varkar som om det bara blir du och jag , Aprilmamma, från Sjöbo den här gången också eller så kör alla för sig. Jag tar nog också bilen för om inga fler ska åka med så tänkte jag åka lite tidigare och kolla in vad de har för mamma kläder på Eckerlunds klädaffär.

Då ses vi kl. 12.00 på Café Oscar allesammans!! Ha en bra fredag kväll...

/Malin

• malinl

Hej igen,

Ja tack för i lördags. Det löste sig ju bra trots att Café Oscar inte hade öppet för oss. Tråkigt att du inte kunde komma Aprilmamma. Jag såg ditt SMS precis innan jag mötte upp med de andra två och sen fick vi börja leta efter ett annat lunchställe så jag glömde bort att svara dig...

Vi får ha en ny träff efter att Jennan och Aprilmamma har fått sina små och lycka till nu båda två!!

/Malin

• malinl

Hej Jennan,

STORT GRATTIS!!!!!! Vad härligt att väntan är över och att allt har gått bra.

PS. Smakade chokladbollen lika gott som du hade förväntat dig... För du fick väl din utlovade belöning efteråt??? Jag ska minsann gå och köpa mig en också till eftermiddags fikat och fira lite med dig så här i efterhand DS.

Kram Malin

• malinl

Stort GRATTIS, Aprilmamma!!!!!!!!!!!!!!! Så den ville inte bli en aprilbebis i alla fall? Lycka till nu i fortsättningen med allt...

Kram Malin

Svar på tråden simrishamn, tomelilla, ystad