Inlägg från: lindagumman |Visa alla inlägg
  • lindagumman

simrishamn, tomelilla, ystad

Heja alla tjejer! Mailinglista snart upprättad, och snart blir det date. Jag har ju en 2-årig son... hm, kanske inte så uppskattad lekkamrat av en 6-åring. Vi får se, kanske tar jag med honom ändå, beror lite på hur det ser ut med jobb för min man den helgen.
    Kram!

• lindagumman

Det är en så härlig dag idag! Solen skiner från en strålande blå himmel och det gnistrar på fälten här utanför! Nu ska jag hämta min son på dagis, jag tror vi får stanna ute en stund. Man blir så glad av detta väder tycker jag!

Jag känner knappt av min graviditet ännu. Fast samtidigt gör jag det. Något konstigt är det där nere i magregionen, och jag har ju lite ömma bröst (eller bröstvårtor faktiskt!) och så detta sug efter något hela tiden. Men jag försöker lägga band på mig, och inte äta så onyttigt i alla fall. Hungern måste man ju lyssna på!

Ha det fint i den gnistrande vinterdagen!

• lindagumman

Vet alla om att det går att maila varandra i FL också? Då går man till sin meddelandebox, och skriver in nicknamet på den man vill maila till, så blir det ett privat meddelande som ingen annan än den som mottagit det kan läsa!

Men det visste ni kanske redan...

Själv är jag i v. 7 nu, och har IDAG gått in i illamåendefasen... om det håller i sig, men det gör det säkert. 6 veckor var jag illamående under min förra graviditet... *suck*.

Väntar på vänner som ska komma på besök, hon har en son som är jämngammal med min son och en liten på 2 månader... jag tror det kommer att bli svårt att hålla tyst! Vi får se...

Må gott alla!

• lindagumman

Visst är det väl fortfarande date den 8/2!! Det hoppas jag i alla fall... men det blir ju inte så mycket skrivet här nu, eftersom vi ju har det planerat och klart redan .

LoG du kan väl bestämma en tid när vi ska ses? Jag minns att du sa em, har jag för mig?

Ja, jag mår inte så illa som jag skrev om här ovan längre - och det beror på att det inte var graviditeten som slog in den dagen, utan magsjukan!! - så nu är jag återställd, men har ändå samma liksom åksjuka som jag hade under min första graviditet. Småilla hela tiden alltså. Ganska trist det med, men går att leva med trots allt...

Vi hörs alla igen!
    Kram Linda

• lindagumman

Jag tar också gärna med mig något! Kanske nåt som inte är så sött? Kan vara gott att varva? Får se vad det blir.

Jag ska skicka min mailadress till dig också LoG, är osäker på om jag gjort det... men jag har ju redan fått en vägbeskrivning förresten! Well, jag skickar den ändå!

Hur är det med kaffe/te, orkar du med det LoG? Annars kan vi ju dela upp det med. Jag är inte så förtjust i kaffe nu för tiden, men andra kanske är? Och så vet man ju inte hur det står till om 1½ vecka...

Vi hörs o ses!
    Linda

• lindagumman

Ja, jag har också undrat hur många vi blir hemma hos LoG på söndag. Det kan ju vara bra för dig LoG att veta om inte annat?
    Så här ser det ut med anslutningen till den här tråden i alla fall:

1. Lindagumman, bor mellan S-hamn och T-lilla på landet. Bf 13 sep (barn 2).
    2. Mylo, bor utanför Ystad på landet. Bf 29 aug.
    3. Malinl, bor i Sjöbo, uppvuxen i Tomelilla. Bf 7 juli.
    4. Aprilmamma, bor mellan Sjöbo o Ystad. Bf 24 mars (heja heja!)
    5. LoG, bor mellan S-hamh o T-lilla på landet. Bf 19 sep (barn 2)
    6. Clinan, bor i Onslunda utanför T-lilla, uppvuxen i Vemmerlöv). Bf 22 maj.
    7. Londres, bor i London, men uppvuxen i Sjöbo, har mamma i Ystad och sommarstuga mellan Ystad och Trelleborg. Bf 13 sep.
    8. Jennan, bor utanför Simrishamn. Bf 14 mars (barn 2).
    9. Anneliej, bor utanför Sjöbo. Bf 21 mars.

Så vi kan bli nio stycken om alla kommer. Men Londres bor ju i London, så jag tror inte att du kommer?? Eller råkar du vara hemma på visit?

Vi syns snart!
    Linda

• lindagumman

Synd Clinan
    Nästa gång...

• lindagumman

Ja hej på er! Verkligen trevligt, måste erkänna att det kändes lite nervöst innan, men... ni var ju trevliga!

Synd Jennan, jag vet att Louise gjorde allt för att få ut vägbeskrivningar till alla, måste ha blivit nåt fel eller missförstånd nån stans...

jag vet inte riktigt hur en mailinglista fungerar riktigt. kan man inte bara maila här på FL? Vi har ju mailbox o allting... men kanske är det enklare med hemmailen om man kollar där oftare än här?

Vi hörs o ses igen!

• lindagumman

Hej på er!
    Jag var på inskrivning igår... så nu börjar det väl kännas lite mer verkligt! Det bästa var att barnmorskan verkade bra, var lite orolig eftersom den tanten som tog ut min spiral i december inte kändes rätt alls. Så nu är det tidig glukosbelastning som hägrar för min del (yippie) eftersom jag har diabetes i familjen... Sen har jag ingen ny tid förrän i v 25!! Det känns ju jättelångt till dess. Men så har jag i o f UL däremellan.

Man får ju inte lika många träffar som andragångsföderska, men det är lika bra, för jag känner mig inte i lika stort behov av det denna gång!

Jag kan träffas i mars, det blir väl typ 6-7:e om vi går på Aprilmammans förslag (jag förstår dig A, du vill ju hinna ses innan det är dags )! Hur är det med er andra, kan ni då?? Och var ska vi träffas?

Vi hörs, kram Linda.

• lindagumman

Hej igen, vilken aktivitet på bara någon timme!

Välkommen fyrbarnsmamma, kul att vi blir fler...

Jag kollade in Café Oscar, om vi ska ses på helgen måste det bli på lördag, för de har stängt på söndagar. Lör öppet 10-15, men det går ju bra! Passar mig om det passar er!

Hej svejs!

Svar på tråden simrishamn, tomelilla, ystad