simrishamn, tomelilla, ystad
Hej på er tjejer!
Tackar för igår och hoppas att vi ses snart igen, kanske någon mer nyfiken som hänger på då?
Hej på er tjejer!
Tackar för igår och hoppas att vi ses snart igen, kanske någon mer nyfiken som hänger på då?
Hej på er! Får väl hålla tråden hyfsat aktiv så att vi hittar varandra här. Skönt att det snart är helg igen, är himla trött nuförtiden. Var ute och bebisshoppade för första gången igår, lite kläder och så där. Kanske på tiden
. Kändes i alla fall bra och mysigt att tänka sig vårt lilla knytt i de där kläderna. Måste ju se till så att man kan få lite fina bilder från början till mor- och farföräldrarna (och till sig själv).
Funderade på om vi ska plocka fram ett nytt datum för ny fikaträff, det var ju några som av olika skäl inte kunde vara med. Och det är alltid bra med lite framförhållning, så vad sägs om första helgen i mars? Vad det gäller mail kan vi nog hålla oss kvar här inom FL ett tag till, det funkar trots allt rätt smidigt, eller? Vi hörs! Kram Aprilmamma
Jag är inte så hemma i Tomelilla, men det kanske finns någonstans vi kan träffas där, det verkar ju som om vi alla bor spridda runt eller i Tomelilla. Någon som kan sitt Tomelilla kan ju meddela om det finns något kafé eller så där.
Lördag funkar för mig också såvitt jag vet. Fler synpunkter?
Flyttar upp så att fler fikasugna kan hänga på!
Klockan tolv på Café Oscar den 6 mars är noterat för min del. Om inte annat så ses vi väl där Linda? Hoppas att allt är väl med alla inklusive magar!
Flyttar upp... Var är alla fikasugna blivande mödrar? Jennan?! LoG?! Mylo?! Clinan?! Vi var ju många på listan från början. Hoppas precis som igår att alla är pigga och glada, det är i alla fall Pytte i min mage! Kram
Jaaa! Då blir vi ju flera stycken. Jennan, du får knipa så att du hinner fika i alla fall
Jag har gjort till mitt uppdrag att flytta upp vår kära tråd lite då och då, alltid kan man hitta någon som vill följa med och fika. Eller så gör man det inte och då blir det bara ett litet livstecken från mig och Pytte i magen. Fast Pytte i magen säger inte så mycket än, buffar mest
Vi hörs och ses!
Välkommen tillbaka till södern, LoG. Fika på Café Oscar i Tomelilla nästa lördag (6/3) klockan 12 tror jag att vi sa. The more the merrier. Och vi såg ju att manfallet (kvinnofallet?) var stort hos dig för några veckor sedan, så det verkar ju positivt om vi blir många. Hoppas att alla haft en trevlig helg!
Nu har det ju gått massor av dagar sedan det sist hände något här. Skönt med fredag men jag har en hektisk helg framför mig så det blir väl inte mycket vila. Sedan är det bara två veckor kvar på jobbet innan en helt annan form av tjänstgöring tar vid. Börjar för första gången se fram emot ledigheten (inte så att jag inte sett fram emot att få barn, men tanken på att vara ledig och gå och vänta har inte varit så lockande) och fundera lite på små projekt. Det mesta är ordnat inför bebisens ankomst, har bara införskaffande av bilstol och kudde kvar på listan.
Hur lever livet med resten av er?
Kram
Aprilmamma 36+2
Jag är inte så hemma i Tomelilla, men hittade i alla fall Café Oscar på Gula sidorna så kanske kan du titta där, Jennan! Däremot skulle jag gäran vilja ha förslag på parkeringsplats, finns det i närheten (här är tjejen som är van vid Lund där man knappt kan parkera alls)?
Malin, jag kör också för jag ska vidare till Lund efter att jag varit i Tomelilla, så om det blir trångt i din bil så finns det plats i min. Du kan väl höra av dig i så fall?
Hoppas att fyrbarnsmammas barn kryar på sig.
Ses på lördag!
Tjingeling /Aprilmamma
PS. Jennan, knip över lördaglunch i alla fall
Hej hej!
Tänkte bara säga att det kan hända att jag blir lite sen imorgon, ska lämna maken vid bussen i Sjöbo strax före tolv och sedan behöver jag säkert lite marginal för att hitta till Café Oscar och parkering och så där. Men jag kommer (om jag inte är någon annanstans
men det tror jag inte riktigt) och tack för vägbeskrivning Malin!
Hej tjejer!
Jag skickar ett sms till Malin också, men vill mest säga att jag inte glömt er och inte föder barn (just nu i alla fall
), men att jag är lite för trött för fikautflykter idag. Hoppas att ni har trevligt och att det blir fler fikatillfällen.
Kram
Aprilmamma
Hoppas på att vara piggare nästa gång så att jag kan vara med igen, tänkte i alla fall på er. Snart Jennan är det dags, borde inte vara många dagar kvar. Och oavsett hur länge man går över finns det ju en gräns, blir ju liksom inte flera månader till i alla fall. Men visst börjar man bli otålig. Ha det gott allihop!
/Aprilmamma
Aprilmamma kämpar vidare, trött på jättemagen, trött på mensvärk, trött på att vänta. Men jag mår trots allt rätt bra även om jag är less på att vara blivande mamma. Dock tror jag att mitt nick här är passande, för det blir väl ett aprilbarn istället för ett marsbarn.
Skönt att höra att du mår bättre LoG, och håller tummarna för att tröttheten lägger sig, Lindagumman! Och grattis Jennan!
Håll tummarna för att Pytte i magen vill komma ut snart! Och ha det gott!
Kram
Aprilmamma
Hej på er!
Bf +4 idag, ännu ingen bebis. Trött på att vänta, men mår rätt bra trots allt. Håller på att äta ihjäl mig på kanelbullar, men nåt kul ska man väl ha?
Chanette, jag går på MVC i Sjöbo och är mycket nöjd med det bemötande jag fått där. Vet inte hur det fungerar om man vill gå någonannanstans än dit man "hör". Men du har ju också rätt att byta barnmorska på den vårdcentral du går. Hoppas att du hittar nån du trivs med.
Tjingeling från aprilmamma som nu bara är 3 dagar från att bli just aprilmamma, får väl se hur det blir i slutändan
Väntar inte längre nu, vår son föddes i tisdags morse. Allt är vä och jag är sååå lycklig!
Kram!