Inlägg från: lindagumman |Visa alla inlägg
  • lindagumman

simrishamn, tomelilla, ystad

Ja, frågan är ju om det finns fler förslag på ställen vi ska ses, eller om vi ska köra på Café Oscar? I så fall föreslår jag att vi ses kl. 12.00 och att fyrbarnsmamman får komma lite sent. Vad sägs om det? För de stänger ju redan 15.

Ni kan väl komma med lite förslag tjejer!

Hörs/ Linda

• lindagumman

Kul! Jag dyker också upp!
    Vi ses, hoppas du kommer också jennan
    12.00 den 6 mars är uppskrivet!

• lindagumman

Bra Aprilmamma, tråden måste upp då och då!
    Själv har jag lite svårt att gå in på internet... det är så himla konstigt, för det var exakt samma sak under min förra graviditet. Jag blir liksom illamående av att gå in på nätet!! Jag vet, det är jättekonstigt. Jag blir fr.a. illamående av sånt som har med graviditeten att göra, så FL tillsammans med andra föräldrasidor o dyl och även typ Föräldrar&Barn- tidningen ger samma effekt! När jag väl sitter här och skriver är det inte så farligt, men bara tanken på det gör att jag känner mig dålig. Det gick över när illamåendet släppte förra gången, så förhoppningsvis gör det det nu med... jag är i v. 11 nu (redan!) så det kanske inte dröjer så länge innan jag mår bättre. Hoppas...

Jag och min man funderar på att ta en sista-minuten resa någon stans, så det finns en liten risk att jag är bortrest den 6/3, men jag tror inte det kommer att kollidera. Jag säger till i så fall!

Hej hopp!

• lindagumman

Hej Chanette! Det är bara kul ju fler vi blir...
    Själv har jag bf 13 sep, så vi är rätt nära.
    Vi hörs/Linda

• lindagumman

Hej på er!
    Jag känner att jag har varit lite dålig på att uppdatera vårt lilla gäng. Här kommer i alla fall en uppdatering, jag hoppas inte jag har missat någon...

1. Lindagumman, bor mellan S-hamn och T-lilla på landet. Bf 13 sep (barn 2).
    2. Mylo, bor utanför Ystad på landet. Bf 29 aug.
    3. Malinl, bor i Sjöbo, uppvuxen i Tomelilla. Bf 7 juli.
    4. Aprilmamma, bor mellan Sjöbo o Ystad. Bf 24 mars (heja heja!)
    5. LoG, bor mellan S-hamh o T-lilla på landet. Bf 19 sep (barn 2)
    6. Clinan, bor i Onslunda utanför T-lilla, uppvuxen i Vemmerlöv). Bf 22 maj.
    7. Londres, bor i London, men uppvuxen i Sjöbo, har mamma i Ystad och sommarstuga mellan Ystad och Trelleborg. Bf 13 sep.
    8. Jennan, bor utanför Simrishamn. Bf 14 mars (barn 2).
    9. Anneliej, bor utanför Sjöbo. Bf 21 mars.
    10. Fyrbarnsmamma, bor i Tomelilla. Bf 6 juni (barn nr 5).
    11. Chanette, bor mellan T-lilla och Sjöbo. Bf 12 sep (nr 1).
    12. Mita30, bor i Sjöbo. Bf 4 maj (nr 1).

Hoppas vi ses på café Oscar den 6 mars!

• lindagumman

Hej tjejer!
    Känner mig träffad LoG, jag är också hemsk... har måt BLÄÄ nu i 4-5 dagar av någon anledning, och idag hade jag huvudvärk uppepå alltihop och jag och mannen hamnade i onåd hos varandra. Men det har gått över... det är jobbigt för oss båda (och er båda Louise...).

Tänk Aprilmamma, nu är den nästan här! Jag såg en liten nyfödd inne i Tomelilla idag när vi var och handlade, och tänkte på dig. Snart är du där! Men du måste ju ha en bilbarnstol om ni ska ta er från BB, så bäst att shoppa det med så du är på den säkra sidan.

Nåväl en fin solig dag idag och jag ska ta och börja njuta av den nu också. Jag såg café Oscar idag så nu vet jag var det ligger... det ser inte ut att bli någon sistaminuten resa riktigt än, så jag kommer. Kanske med sonen, kanske inte.

Vi ses!

• lindagumman

Café Oscar ligger på samma gata som Torget. Jag vet inte vad den heter, men det är den stora gatan som går genom centrum. Parkeringsplatser finns längs med vägen så man får leta så hittar man. Skulle det vara helt knökat så kanske man kan smyga in och ställa sig på konsums parkering, det kan inte vara mer än 5 min att gå därifrån.

Louise, kan du inte ta med dig Jocke ifall du inte får barnvakt? Eller det kryper i benen på honom för mycket kanske?

Vi ses snart!

• lindagumman

Jag hoppas jag har rätt - jag tyckte jag såg en skylt med Café Oscar... kanske bäst att dubbelchecka på gulasidorna...
    Så du kommer Jennan? Kul!
    Vi ses

• lindagumman

Du är en pärla Malin!

• lindagumman

Ja, vi får helt enkelt se vilka vi blir... det ska i alla fall bli trevligt att gå på café, det gör jag inte så ofta nuförtiden!
    Har gått in i 13:e veckan och har börjat berätta för nära och kära. Men det blir ju inga direkta hurrarop när det är andra barnet, mera typ "ja, vad kul vi undrade när det skulle vara dags..." Men det är helt ok, jag förväntar mig inget jubel den här gången!
    Ses i mörrn!

• lindagumman

Jag var på eckerlunds häromdagen, och då såg jag inga mammakläder... men jag letade inte efter dem heller. Jag letade efter barnkläder, men det hade de i alla fall inte. Om ens barn inte är i tonåren villsäga!
    Jag kommer att försöka vara i tid... men inser att det är några av er jag inte vet hur ni ser ut! Jag kommer att ha en rosaröd kofta på mig, om det är nån som läser det här innan ni åker å fikar. Men Malinl och Aprilmamma och Louise vet jag ju hur ni ser ut!
    Vi ses!

• lindagumman

Hej tjejer! Tack för ännu en trevlig fikadejt. Vi blev ju ännu färre denna gång, bara tre stycken (jennan, Malinl och jag), men det var trevligt ändå. Ni andra borde hänga med nån gång!
    Well, nu är jag trött som attan, så jag skulle behöva vila lite, men har gäster som kommer i kväll, så det är bara att sätta igång med förberedelserna.
    Vi hörs
    Linda

• lindagumman

Lycka till Jennan!
    Vi får alla hålla tummarna att den vill komma ut av sig själv! Du har väl sett till att skaffa typ stl 44 (eller vad är storleken under 50?) om den är liten menar jag...
    Än en gång: LYCKA TILL!

• lindagumman

GRATTIS!!!!!
    Vad roligt att allt gick bra! Tänk du fick ju åka in strax efter att du skrivit här sist! Du har ju vetat hela tiden att hon inte är "för liten", så där ser man: man ska gå på känsla!

Ja... själv har man "bara" 5 månader kvar att svettas! Men jag har lämnat det värsta illamåendet bakom mig och en liten kula har börjat förnimas, så det känns bättre nu!

• lindagumman

Hej alla! Har varit lite förkyld, å nu har jag min mamma på besök från norrland... så jag har varit lite lat med att sitta vid datorn. Hur går det med bebben Jennan? Hur är det med dig aprilmamma, nu närmar det ju sig med stormsteg! Hur mår du?
    Jag är fortfarande jättetrött, hoppas att det ska gå över snart för jag skulle vilja orka lite mer. Annars är illamåendet så gott som över nu i alla fall!
    Kram å hej!

• lindagumman

Hej på er tjejer! Tänkte flytta upp tråden, och höra hur det är med er? Själv är jag fortfarande trött, men annars mår jag rätt fint. Jag börjar känna mig svullen och tjock, fast mina kompisar tycker att jag ser gravid ut... ja det är ju andra barnet för mig, så magen brukar ju komma tidigare då. Var och köpte trosor i str 42-44 idag, så att jag kan ha dem i nån slags mellanfas nu innan mammatrosor o -kläder börjar passa.
    Min mans säsong har dragit igång nu lite smått och framför mig har jag ca 6 månader med ganska mycket tid utan honom. Tur att jag har min lille kille å va med!
    Ha det gott allihopa! (Hejå ajjiopa, som Nicolas säger...)
    Linda

• lindagumman

Hej Maria!

Faktiskt tycker jag att Lindex har fina mammakläder, och de är ju inte så dyra... sen finns det några butiker i Malmö som jag tänkte besöka. Bl a Mission Motherhood som ligger på kalendegatan. Där har de lixom ett "helhetskoncept" för blivande mödrar och nyblivna mödrar.

Vad gäller UL skulle jag kontakta KK i Ystad och se vad de säger...

Hej hopp, hoppas alla mår bra!
    Linda

• lindagumman

GRATTIS Aprilmamma!!!
    Hur gick det? Mår ni bra? Har han något namn än?
    Nu börjar antalet gravida att sjunka här i gruppen - och mammorna öka!
    Än en gång grattis!
    Lindagumman

• lindagumman

GLAD PÅSK från mig också!
    Njäää jag tror inte jag åker på konstrunda heller... med barn och så är det mest trångt och jobbigt... men vi får se, kanske kommer lite gäster hit i helgen, och då kanske vi får ta en tur!
    Ha det gott / Linda

Svar på tråden simrishamn, tomelilla, ystad