• Carro

Ngn som kan rekommendera hotell i London?

Jag och maken ska åka på en weekendresa till London om ett tag.

Jag har försökt leta på nätet efter ett centralt fräscht hotell, men det är lättare sagt än gjort när man inte känner till London så bra!

Så då kom jag på den ljusa idén att fråga efter tips här, misstänker att här säkert finns ngn som har ngt bra tips att ge

• Svar på tråden Ngn som kan rekommendera hotell i London?
  • Twilight

Japp, jag har bott på världens bästa hotell i London... Inget fint ett men vilken personal
    Hmm, då ska jag komma på vad det heter också... *funderar*
    Jo, Nayland... Ligger nära Paddington Station.

• MalinI

MMM nu ska jag försöka komma i håg vad det heter...
    Regent palace eller nåt sånt. Ligger precis vid Picadilly. Fräcsht och fräscht. Men london har ju inte världens bästa hotellstandard. Men ganska så okej ändå. Inte så dyrt för att ligga så centralt

Sen så har jag bott mest i bayswater och paddington. Det är ju nära med.
    Julius Ceasar är hyfsat och ligger i bayswater.

• Aiwendil

Number 10

Helt ok hotell.
    Inge superfrukost men nära och centralt.
    Tar ca 10 min. att gå till de stora gatorna och på vägen har man Miss selfridge som man bara INTE får missa
    (stort köpcentrum)

• Aiwendil

Regent Palace är bra beläget men lite halvdyrt tycker jag.
    Tror dom tar ca. 750kr/natten för det allra enklaste.
    Dock inte helt säker men kolla hellre upp Number 10.

Rekomenderar INTE Bayswater eller Paddington.
    Händer för mycket skit där och dessutom är det långt till centrum, vilket innebär taxi eller tunnelbana fram och tillbaks = utgifter.

• MalinI

Det tar inte så lång tid att gå mellan paddington in till oxffoord street.
    Om man inte vill åka buss eller så. Bussen kostar 1 pund / resa. Om man inte köper ett travelcard. Man kan köpa ett dagskort som jag inte kommer i håg exakt vad det går på. Men var det 3 pund. Då får man åka hela dagen fram till 4 morgoen efter. På bussarna.

• Carro

tack så hemskt mycket för tipsen!
    Var faktiskt lite inne på Naylandhotell, men visste inte hur centralt det låg, men nu vet jag

Ska ta och kolla upp Number 10 med..

Jag kan ju alltid försöka..
    Ngn som kanske har ett tips på ngn bra musikal som är värd att gå och titta på?

• Carro

hmm, försöker hitta number 10 på nätet, men hittar bara ett i Skottland som heter så..

Ni vet möjligtvis ingen adress på internet där man kan gå in och kolla på hotellet?

• Fru Karlsson

håller stenhårt med Aiwendil om att INTE bo i bayswater!! inte om ni vill ha en trevlig semester, och komma hem med alla de tillhörigheter ni åkte med...

tycker heller inte att ni ska välja regent palace! inte för att det är dyrt (det är ett av de billigare hotellen i centrala London. och det ligger VERKLIGEN centralt!!), utan för att det är en rätt låg standard!
    jag och syrran brukar mötas upp där (hon Derby - jag Sthlm) men det är för att vi prioriterar annat, och inte är på kärlekssemester!! *skrattar*

finns dock ett mkt trevligt hotell bara ett par kvarter bakom Oxford Street, uppe vid Marble Arch (precis där Oxford st. börjar) som heter Royal Sussex Hotel.
    där kostar det ca £30/person och natt, inkl. engelsk frukost.
    ( www.royalsussexhotel.co.uk )

annars har du oxå St George Hotel, ca £36/person och natt inkl. kontinental frukost, www.stgeorge-hotel.net

eller

Lancaster Hall Hotel, ca £ 29/person och natt inkl. frukostbuffé, www.lancaster-hall-hotel.co.uk
    alla dessa har dusch & wc, tv & tel. på alla sina rum.

hoppas du hittar ngt bra ställe för er semester!
    älskar själv London, och har det alltid bra där!

Svar på tråden Ngn som kan rekommendera hotell i London?