• r78ks

Ni som plussat runt V.36 och gjort FET

Hej på dig!
    Jag och min man fick tillbaka ett 7 celligt embryo den 25/8 och testade positivt den 9/9. Efter att ha gått igenom en misslyckad IVF lyckades vi bli gravida på vårt första frysförsök.

Jag tänkte att det kunde vara roligt med en tråd för oss som gått igenom en IVF (ET) eller ett FET att följas åt. Speciellt kul om du testat positiv runt vecka 36 då vi ligger lika.

Här kan vi prata om allt; känslor, rädslor, symptom, våra mäns inblandning, våra kroppar osv...

• Svar på tråden Ni som plussat runt V.36 och gjort FET
  • Betty2

Nu hittade jag den!
    Bra att du startade tråden, jag har verkligen saknat en sådan här tråd.

• Betty2

Kanske skall tillägga (för de som inte vet) att jag/vi gjorde FET 17/8, testade positivt 3/9. Detta var vårt 7:e FET.

• r78ks

Hej Betty, kul att se dig här... hur mår du?

• Boni

Hej på er!

Får jag också vara med??? Det är ju vårat första FET efter tre misslyckade ET!

Jag mår fortfarande lite "kymigt", har inget annat ord att beskriva det med! Har inte spytt i alla fall! Tänker mycket på mat! Nojjar konstant om att något ska vara fel! VUL på fredag, NEDRÄKNING! Snart får vi veta!!!

• Alfons22

Hej!!! Här kommer jag oxå!!!
    Gjorde ett FET 29/8 o testade postivt den 11/9!

Hmmm...jag börjar bli orolig för att testet visat fel. (Tycker att jag testat så tidigt oxå i jämförelse med många andra, men Falun borde ju veta vad de gör...) Tänker "varför skulle det ha lyckats nu???" Har funderat på att göra ett till, men är livrädd för att det ska va negativt. Har fått tid för vul den 2 oktober. Tänk om vi kommer dit o det inte finns nåt där... Känner ju inga speciella symtom heller. Hur känner ni? Har ni testat fler gånger???
    Kram från en lite orolig Alfons...

• r78ks

Hej på er

Alfons jag känner precis som du, jag hade testdag 14 dagar efter FET och det visade ju på positivt, skulle vilja göra ett till men vågar inte för tänk om det inte ger utslag. Fast på min klinik sa de att ett positivt test alltid är positivt...

det jag undrar över är dock mina onda bröst, som inte gör ont längre. Hur kan ett symptom försvinna? Annars mår jag ungefär som när man har en kraftig magkatarr, lite lätt illamående, och så är jag trött.

Tar ni några mediciner nu? Jag tar vaggisar 3ggr/dag och progynon två ggr/dag. Ska man äta progynon verkligen?

Vi har fått tid för VUL den 27/9, två veckor kvar

• Alfons22

r78ks: Åh, va skönt att veta att fler känner som jag... Jag har verkligen haft panik för det!
    Det borde ju vara som din klinik säger, att ett positivt test alltid är positivt!

Jag har oxå haft jätteont i brösten, men det känns mindre nu. Konstigt... Trött är jag, verkligen SUPERTRÖTT!!! Har varit det i 1 vecka nu... Annars mår jag bra!

Jag tar oxå vaggisar 3ggr/dag o progynon 2ggr/dag.

Åh, ska du på vul redan då... Jag får ju vänta till den 2 oktober. Längtar!!!

• r78ks

Vi är väldigt lika symptommässigt Alfons

• Änglan

Jag vill också vara med! Vi gjorde vårt tredje FET 22/8 och testade positivt 7/9. Skönt att ha någon att prata med, då vi inte berättat för någon än.

Vi blev tillsagda att vara försiktigt optimistiska då det befruktade ägget tappade två celler vid upptiningen, men testet blev i alla fall positivt Har lite ont väldigt långt ner, vet inte ens om jag kan kalla det magen. Hur normalt är det? Är också väldigt trött på kvällarna.

Vid vårt allra första försök fick vi missfall i vecka 6 och är därför så himla orolig för att det ska hända igen. Har också fått reda på att man inte kan blöda när man äter progynon, så nu är jag också orolig för att få missfall utan att märka det. Är verkligen så himla glad för plusset, men samtidigt så oerhört orolig. Ska på kontroll 29/9, så det kanske blir några tester till innan dess...

Många kramar Änglan

• r78ks

Hej Änglan och välkommen hit.
    Jag har också ont från och till långt ned i magen. Det är livmodern som växer har jag fått förklarat för mig. Känner precis som du att jag är väldigt orolig för ett MF men vi kan ju inte gå runt och vara oroliga - nu ska vi glädjas över detta otroliga

Svar på tråden Ni som plussat runt V.36 och gjort FET