• imorgon är en annan dag

Vad heter de där pallarna med lock (och ev. en dyna) som de har på IKEA?

Vad heter de där pallarna med lock (och ev. en dyna) som de har/har haft på IKEA? Jag har varit hem till folk som har haft de i hallen, då de är perfekta att typ gömma undan skor och mössor och vantar i och dylikt samtidigt som de är perfekta att sitta på när man tar av sig skorna... Någon som vet vad jag menar och namnet på dem? Kom på att sådana vill jag ha...

• Svar på tråden Vad heter de där pallarna med lock (och ev. en dyna) som de har på IKEA?

Tack snälla Älvira, men det var inte dem jag tänkte på...
    De kanske har slutat sålt dem som jag tänker på. Först så såg jag dem där vid hallmöbler (för några år sedan) och sist vid databorden på vårt IKEA. Någon annan som vet?

• Novus

Kan det vara HOL? Det finns en större och en mindre variant.
    De är i ljust trä och små fyrkantiga "hål" i hela den.

Tack Blyg Tjej och Novus, men , nej, det är inte den heller... Måste nog ta och ringa upp en gammal bekant som jag tror har den... Tack för era förslag, hittar jag inte den jag letar efter så får jag kanske ta och kolla in Hol.

Tack igen!

Tack Gummimamman, men när jag sökte på Molger så fick jag bara fram en badrumsserie typ handdukshållare och tvålkoppar... Jag få fortsätta söka... tack ändå!

• wera22

Om det är de som är "rutiga" så är det HOL-bänkar. Det finns en annan slags låda också men nu kommer jag inte på namnet...
    Finns de inte i katalogen på hallinredning då?

• Gummimamman

Konstigt! Det finns en pall som heter molger som är lite teakbrun trä och en vit dyna som är som ett lock. Den finns på Ikea.se gå till sök, skriv Molger och du får upp pallen 4 artiklar ner.

Ringde min bekant idag, tydligen så är det en arkiveringspall för mappar... Borde hitta den bland kontorssakerna, men det har jag inte gjort än... rektangular och i trä... Kan finnas i fler färger, men tror att den jag såg var antikbetsad...

My search continues!

Svar på tråden Vad heter de där pallarna med lock (och ev. en dyna) som de har på IKEA?