• Anonym (ledsen)

Vad gör man när vänner sviker?

Jag och min kompis har inte pratat med varandra sedan innan midsommar. För att göra en lång historia kort så var det jag som sa ifrån, var trött på hennes beteende etc. Jag sa det på ett lugnt och snällt sett, hon sa förlåt osv. Denna gången bestämde jag mig för att nu var det bannemej hennes tur att höra av sig efter detta (eftersom det händer samma sak titt som tätt), det är nämligen ALLTID jag som drar mig och ringer/sms:ar/åker dit i alla fall, jag höll mig.

Trodde jag betydde något för henne, men tydligen INTE eftersom hon inte ens hört av sig sedan dess?

Jag känner mig så himla ledsen och arg. Vill sluta tänka på det, vill inte vara hennes vän, eftersom jag onekligen inte är hennes?!

Vad gör man?

• Svar på tråden Vad gör man när vänner sviker?
  • Tisseltott

Man pratar med folket på FL

• Jessica201

Förstår att du är ledsen och säkert kommer vara det ett tag till MEN är du inte bättre av utan henne? i alla fall ett tag. Du sa ifrån av en anledning. Ni kanske behöver lite tid att hitta era nya "själv" innan ni kan bli nära vänner igen?

• Villblipappanu

Risken finns ju förstås att hon går och väntar på dig och känner samma sak som du. Är själv väldigt dålig på att höra av mig till kompisar...

• Anonym (ledsen)

Man känner sig så himla sviken... var det verkligen allt, betyder man ingenting? Frågorna är många, men ibland undrar man om man ens vill ha svar på frågorna.

• Anonym (bra)

Tycker det var oerhört bra gjort av dig att säga ifrån till din kompis att du inte uppskattat hennes beteende! Jag borde göra detsamma! Mitt problem skulle antagligen bli som ditt. Jag skulle få krypa för henne även om hon skulle inse att hon betet sig på ett dåligt sätt.

Nu vet ju inte jag vad saken handlade om men är den här personen verkligen värd att ha kvar som vän? Ger hon dig mer bekymmer än glädje? Vet att det är supersvårt, står i samma sits själv som sagt.

Ja, vad gör man? Man sörjer att man har förlorat en relation, försökt hitta nya vänner, tänk på dig själv och gör det du gillar. Kanske hittar ni tbx till varandra igen.

Faktiskt skiljer sig detta inte så mycket från att göra slut med en pojkvän. Skillanden är att det inte finns något som heter göra slut med en kompis.

Hoppas allt ordnar sig! Kram o lycka till

• kjempejente

Håller med villblipappanu, risken finns att hon känner samma. Varför vara storsint om man varit goda vänner?
    Det är en förmån att få en andra chans

• Anonym (ledsen)

Men risken av att hon går och väntar tror jag är minimal... inte nu när det gått så lång tid. Hon vet mycket väl att det ALLTID är jag som hör av mig först och att det var hennes tur nu för jag pallade inte mer.

• Villblipappanu

Jag tycker definitivt att du ska höra av dig till henne. Hon blir säkert jätteglad om du gör det. Tycker nog att det låter som om du fortfarande vill vara hennes vän, i alla fall. Nu vet jag ju i och för sig inte vad det är hon har gjort.

• Anonym (ledsen)

Hon har tyvärr fått för många 2:a chanser utav mig... det är slut på dom nu *ledsen*

• Villblipappanu

Vad har hon gjort? Det låter ju som om det är något oförlåtligt.

• Anonym (ledsen)

Det är ju just det jag inte vet, ifall jag vill vara hennes vän. För hon verkar inte vilja vara min. Jag vet hur hon brukar betee sig mot andra när det gäller sådana här liknande grejer, hon kryper till dom, men nu... jag var inte värd det tydligen.

• Anonym (ledsen)

Orkar inte gå in på vad hon gjort eller vad jag gjort... men för att förklar det enkelt så handlar det mycket om att lova saker bla. utnyttja till max osv. Man försöker vara snäll men till slutr orkar man inte mer Egentligen så är väl det väldigt löjligt att känna så, men jag betyder onekligen ingenting för henne iallafall.

• Anonym (ledsen)

Det är just det jag undrar, VARFÖR ska hon få 2:a chanser utav mig hela tiden? Varför ska jag alltid krypa till korset? Jag verkar ju ha fått svar iallafall, hon vill inte vara min vän, eller snarare ha mig som vän.

Varför?

• Villblipappanu

Som sagt; risken finns att hon känner samma sak. Du blev arg, hon bad om ursäkt, sen hör du inte av dig som du brukar göra. Hon tänker att du är förbannad och inte vill vara vän med henne längre, och vågar därför inte ringa.

Är hon en nära vän eller mer bara en kompis? Är det bara en kompis kan det väl kvitta, men är det en nära vän som du kanske känt länge så MÅSTE du höra av dig. Tror du kommer ångra dig annars, så småningom.

• Villblipappanu

Men, visst. Det är ju bara du som vet vad hon har gjort. Vissa saker är ju mer eller mindre oförlåtliga. Annars får man ibland bara acceptera att ens vänner inte är perfekta (precis som en själv).

• Anonym (ledsen)

När detta precis hade hänt, var jag förbi och lämnade av några grejer som vi lånat (dom var inte hemma därav varför jag lämande dom i brevlådan) skrev en lapp med nåt i stil med "tack för lånet, ha en fortsatt bra midsommar" Inget med själva "bårket" att göra utan mer bara allmänt. Trodde hon fatta att jag menat vad jag sa och hon vad hon sa och att det var överstökat och hon skulle ringa veckan där på men... här är vi nu.

Jag vet faktiskt inte ifall jag vill ha henne som vän. Det kanske var det här hon väntade på, för att "bli av" med mig?

• Villblipappanu

Ja, vem vet. Det blir väldigt svårt att lista ut det genom att fråga oss här på FL.

Med andra ord: RING DIN KOMPIS!

Du har absolut inget att förlora på det och även om hon ber dig dra åt helvete så får du i alla fall veta hur hon tänkt. Och är du inte nöjd med hennes svar så kan du ju be henne dra åt h-e då om du vill.

• Anonym (ledsen)

Vem vet...

Svar på tråden Vad gör man när vänner sviker?