har ni sex under ruvningen?
Vad har era doktorer sagt till er om sex under ruvningen? Jag har inte hört nåt om det. Men det känns som jag varken vill eller vågar än. Är på ruvar dag 2. Men min sambo vill!
Vad har era doktorer sagt till er om sex under ruvningen? Jag har inte hört nåt om det. Men det känns som jag varken vill eller vågar än. Är på ruvar dag 2. Men min sambo vill!
Enligt alla mina fyra läkare är det helt OK och snrare bra för mår själen bra så mår kroppen bra. Dock EJ de första dagarna pga infektionsrisken.
Ganska så lik fråga....
www.familjeliv.se/Forum-7-134/m1226422.html
TACK för ditt svar.
Det var så lite så!
Enligt Sophiahemmet så vill de inte att man skall ha samlag under ruvningen enbart därför att man tar progesteron-vagitorer. Samlag kan göra att kroppen inte kan tillgodogöra sig progesteronet. Om man får progesteron på annat sätt eller inte alls så är det säkert inga problem att ha samlag.
Hej, jag tar inga vaggisar eftersom jag gjort FET i ostimulerad cykel! Men än så länge så avvaktar vi... vill ju inte riskera nåt alls! Tack för ditt svar!
/Carina ruvardag 3
Jag ville inte ha sex under ruvningen. Jag använde progesteron-vagitorier och jag kände mig inte precis som världens sexigaste då... Det bara rann ner i trosorna hela tiden som om man skulle ha kissat på sig - i flera veckor!
LÄkaren rekommenderar med tanke på ens bakgrund. Jag som haft sent missfall, utomkvedshavandeskap, behöcer cerklage pga försvag livmoderhals och förtidsbörd i v28 får absolut inte ha sex under ruvningen eller vid pos gravtest
Så om man nu inte har haft problem så verkar det ju vara go for it hos de flesta läkarna. Dock så tycker jag att vaggisarna gör en icke sex sugen....men men alla är olika...men lita på din läkare vad han rekommenderar
Men om du tar i ostimulerad cykel borde det väl finas en "risk" att du har/ haft en spontan ägglossning så att du skulle kunna bli spontant gravid om ni har oskyddad sex. Eftersom tvillinggraviditeter räknas som högrisk vill klinikerna undvika det och jag blir lite förvånad över att ni inte fått "samlivsförbud" (som det så vackert heter på min klinik)
Vi hade förbud till testdatum vid vår IVF eftersom de inte kunnat tömma alla äggblåsor så det fanns en risk för spontanägglossning och befruktning.