• Vitvå

Synsams reklam??

Vet inte om ämnet passar in här men jag testar.

Jo jag och min man (mest jag) har länge undrat och irriterat oss på Synsamreklamen med de där två gubbarna.
    Jag fattar den inte och tycker inte att den är rolig (om den ens ska vara det)

Vad går den ut på?
    Är de ett par?
    Är de siamesiska tvillingar?
    Är den ena gay och varför i såfall?
    Osv i all evighet. Tusen frågor om denna reklam alltså!

Kan någon vara snäll och förklara för mig...
    Jag vill veta...

• Svar på tråden Synsams reklam??
  • Duckan74

Jag förstår inte heller den alls. Varför i hela fridens namn sitter han fast på ryggen?? Kunde lika gärna vara två kollegor som jobbar brevid varandra. Måste vara en av de sämre reklamer som gjorts.

• Habaladabala

Åhh den där reklamen har stört mej i evigheter nu...
    När de pratar låter de ju som ett gaypar.. (Då vill jag sova ensam med dej inatt osv...) Men sen sitter de ju fast i varandra (siamesiskatvillingar) och då låter ju det där andra lite perverst..
    "Incest incest familjefest"

kan de inte byta reklam så man slipper grubbla!!

• Vitvå

Skönt, inte bara vi som inte fattar alltså.
    Jag trodde att vi var helt tappade bakom en vagn eller så..

Kanske man skulle höra av sig till Synsam?

• Prego75

Min tolkning är att de ska symbolisera att Synsam både har det praktiska kunnandet (den lite äldre mannen - typist stiff medelålders optiker som sätter funktionen främst)och en känsla för att det ska vara snyggt (den mindre, lite fjollige mannen som antagligen skall ge intryck av att bry sig mer om utseendet än funktionen). Det ska väl likna någon slags symbiotiskt förhållande - att utseende och funktion går hand i hand och att Synsams personal erbjuder båda delarna i en och samma person.

Antar jag. Sedan har de ju lämnat utrymme för ganska mycket egna tolkningar.

• Shoegal

De representerar ju bara att Synsam står för både bra glas (alltså den funktionella delen) och snygga bågar. Att funktionalitet och design går hand i hand. Att designkillen är lite gayig är väl bara för att man förväntar sig att killar som är intresserade av design och märken är gay...lite fördomsfullt men jag tycker ändå att den är lite kul.

• Prego75

Mig stör den inte alls - men jag skrattar inte ihjäl mig åt den heller. Däremot håller jag på att störa ihjäl mig på Vodafone/telenor-reklamen med den där töntiga skånske (?) killen... Men det är ju en helt annan tråd...

• Vitvå

Mailade deras kundkontakt och skrev:

Hej!
    Jag har en fråga om er reklam som går på tv.

Vilka ska dessa män vara?

Är de siamesiska tvillingar eller?
    Och vad går den ut på?

Jag förstår den inte och vi är några som undrar.

Kan ni hjälpa mig?

/ViTvå

• Minikatt

Jag håller helt med er andra. Fattar inte alls vad den går ut på och om den ska vara rolig eller inte, vad de där gubbarna har för relation osv. Tycker bara den är... äcklig nästan. Fattar ju inte vad de vill ha sagt med det liksom :P En sak är säkert iaf, man blir ju INTE lockad att gå till Synsam!

• Vitvå

Prego:
    Kan visst hålla med dig men...varför sitter de ihop i så fall?
    Och det verkar som att man ska tro att de gjort det sen lumpen eller nåt.
    *förvirrad*

Svar på tråden Synsams reklam??