• Vitvå

Synsams reklam??

Vet inte om ämnet passar in här men jag testar.

Jo jag och min man (mest jag) har länge undrat och irriterat oss på Synsamreklamen med de där två gubbarna.
    Jag fattar den inte och tycker inte att den är rolig (om den ens ska vara det)

Vad går den ut på?
    Är de ett par?
    Är de siamesiska tvillingar?
    Är den ena gay och varför i såfall?
    Osv i all evighet. Tusen frågor om denna reklam alltså!

Kan någon vara snäll och förklara för mig...
    Jag vill veta...

• Svar på tråden Synsams reklam??
  • Habaladabala

Okej... Jag hajar det där med att synsams personal både bryr sej om det praktiska och det estetiska men varför låter de som ett kärlekspar och som siamesiska tvillingar samtidigt??
    Vilka bekymmer man har!!

• Kalina

Har inte heller fattat varför de sitter i hop, har frågat runt i bekantskapskretsen men det är ingen som fattar varför den ena hänger på den andra.

• Prego75

Men det är ju precis det här som Synsam vill - väcka känslor. Att några kommer att bli äcklade har de ju fattat från början, men oavsett om man blir äcklad eller inte så minns man Synsam.
    Jag kan inte se vad som är äckligt med det hela - men det beror ju helt och hållet på ens egen fantasi, och jag är väl för fantasilös för att se det perversa i det hela.
    Det jag vill komma till är att det är en seger för dem om de lyckas få folk att diskutera detta som vi gör nu. Svårt att tro, men även negativa känslor är bra ur reklammakarens synvinkel.

• Pikku Enkeli

Han sitter väl fast på ryggen för att symbolisera symbiosen eller alteregot som optikerna på Synsam enligt reklamen har. Att det är jätteviktigt med bra glas, men minstlika viktigt med rätt bågar. Och det får man hos Synsam hos en och samma person.

2006-07-08 För evigt..
  • Habaladabala

Vitvå,
    Kul att du mailade dem... Hoppas du snart får svar!!

• Prego75

Man ska nog inte fatta - det ska bara vara lite skruvat. I reklamnen verkar det ju som att det vore helt normalt att vissa sitter ihop så där - t ex i Lumpensekvensen. Det är ju ingen av de andra som höjer ett ögonbryn åt att de två sitter ihop.
    Jag tror helt enkelt att det ska symbolisera att funktion inte utesluter en känsla för stil - att vi alla inom oss har olika personligheter - det är bara det att på de två syns det tydligare att de är skilda personligheter.

• Shoegal

Att de sitter ihop symboliserar väl tydligare att Synsam har funktionalitetstänkande personal och designtänkande personal i en och samma?. Att det inte är två olika typer av personal som tänker på olika sätt, utan att går du till en Synsam-anställd så tänker han/hon både design och funktion? Reklamen hade ju varit ganska slätstruken om det var två olika människor som inte satt ihop. Nu sticker den ut och man kommer ihåg den, precis som reklam är tänkt!

• Prego75

Fast det ska bli kul att se vad Synsam svarar!

• Desse

den reklamen är bara för mycket , det är skiiiittråkig!!
    Ica har väl den bästa reklamen, den varieras ju allafall. Vodafone är skittråkig också. Men som sagt synsam FYYYYYYY !!!

• Duckan74

Prego, det låter ju rimligt, men reklamen suger iaf!

• Prego75

Duckan74
    Ja... men det är ju en annan sak!
    Och, jag måste ju tillägga att det är inte min favoritreklam på något vis!

• Vitvå

Nu har jag fått svar!!
    Snabbt gick det.
    Och det verka som att du har rätt Prego75..

Hej

Synsam vilar på fyra ben;

* Trygghet - våra optikers gedigna kunskap och den unika En Riktig Optiker-garantin

* Valfrihet - det stora sortimentet samt möjligheten att delbetala (vilket faktiskt är billigare än att betala kontant eftersom du får bonus på dina inköp)

* Den senaste tekniken - Tack vare våra nära samarbeten med marknadens ledande glasproducenter har vi möjlighet att erbjuda kunden det absolut senaste i glasväg - tunnare, lättare och med större synfält än någonsin tidigare. Bl a är vi ensam kedja om att kunna erbjuda de skräddarsydda progressiva glasen IPSEO som slipas efter varje kunds unika synbeteende.

* Mode - hos Synsam hittar du bågar från 30 varumärken som du inte kan köpa hos någon annan optiker i Sverige. Dessutom har vi bågar från ytterligare 15-20 av de ledande modehusen i världen.

Glasögon är idag inte bara ett synhjälpmedel utan lika mycket en mode-accessoar. När du köper glasögon hos Synsam ska du vara säker på att få träffa den trygge, kunnige optikern som har koll på allt vad gäller glas, ögon & synfel. Men du får även träffa killen eller tjejen som har koll på modet och på vilka bågar som är snyggast för just dig.

Det är den här bredden av kompetens som vi belyser i våra filmer. De sitter ihop för att ytterligare förstärka att den ena kompetensen är nära förknippad med dem andra. De två funktionerna/personerna är så att säga som Yin & Yang, för att den ena skall vara fullkomlig är han beroende av den andre.

Med vänlig hälsning
    Synsam service

Fredrik Thunell

• Habaladabala

En eloge till synsam för snabbt, trevligt och konkret svar... Även om reklamen är värdelös!!

I en annan tråd var det en tjej som mailade Mirres och frågade om deras tester som mer än en gång visat fel, ojojoj vilka otrevliga elaka svar hon fick!! Lite OT jag vet men jag var tvungen att berätta...

Svar på tråden Synsams reklam??