Inlägg från: Flizan30 |Visa alla inlägg
  • Flizan30

Min son är väldigt kort.. finns det fler?

Dementia. Min son är 91 cm och 3 år. Han är kort men hans längd kurva har också dalat. lillasyster är 65 cm och 8 mån.Hon hamnade precis på 2 kurvor under medel på längden och hennes längdkurva har planat ut ordentligt så nu ville BVC-sköterskan att detta skall kontrolleras på Barnmedicin. Dem prover man vill ta är sköldkörtel, tillväxthormon samt diabetes kan man kontrollera. Ni är ju inte så långa men min BVC sköterska sa att hon hade varit på föreläsning om detta och man skall inte bortförklara detta med att föräldrarna är korta. Ibland kan det vara så att föräldrarna också har haft för lite av något i kroppen. om dem inte har kollat sköldkörteln så tycker jag att du skall stå på dig om detta. Hittar dem ingenting så är det bra. men jag tycker att det är bättre att kolla en gång för mycker än för lite. Men som sagt min son är också mycket kortare och spädare än sina jämnåriga. Folk tar han oftast för att han är mindre än vad han egentligen är på grund av at han är lite mindre i kroppen.

Svar på tråden Min son är väldigt kort.. finns det fler?