• Suck och suck

Vaddå, kan man inte ge fingerfärg till barnet??

Kom hem med fingerfärg till min fyraåring som jag tänkte kunde vara en sån där lite julklapp, bland de andra.

ONEJ, Tyckte sambon!! Ska du ge det??
    Vet du hur mycket kladd det kommer att bli i hela huset här!

Är hon för liten???

Har era barn fått fingerfärg??? (och hur ser det ut hemma?? )

• Svar på tråden Vaddå, kan man inte ge fingerfärg till barnet??
  • jacklin

min mellersta har fått måla med fingerfärger sen han var 2 år och det har funkat skit bra. Det är ju bara se till att de är på ett och samma ställe. Jag har alltid varit med de när de har fått måla med det.

• Mizuki

Min ett 15 månaders målar med fingerfärg och har gjort det ganska länge nu.
    Jag sätter henne i badkaret bara, så slipper man oroa sig för möbler och väggar.

• Mizuki

Oj, jag velade mellan att skriva ettåring och 15 månaders, så det råkade visst bli "ett 15 månaders".

• Suck och suck

OK jacklin.

Det blir väl kladdigt men sen är det ju bara att tvätta händerna.

(sambon menar på att hon inte har lärt sig att man inte ska ta överallt då man har fingerfärg på händerna!)

• Lillflickan

Mina har fått använda fingerfärg från cirka 1 års ålder. Dom älskar det

Jag har självklart suttit med vid bordet hela tiden, samt använt vaxduk.

Sen är det bara att vara beredd att tvätta av kladd-händerna innan de når tapeten.

♥ Mamma till Adden, Gullan, Max & Embla ♥
  • Dramaonline

Ja, övervakning och antingen en stor fri lättstädad yta, eller att måla i badrummet, det måste väl funka?

• Tisseltott

Morsan gav mig och min syster fingerfäg när vi var runt 3-4-5. Hon lätt oss kladda loss i badkaret (utan vatten i förstås)! Som vi såg ut efteråt! Men det var bara att spola av allt med duschen sen så det går ju bra.

• Suck och suck

Okej, sätta henne i badrummet då kanske

• MaNiMi

Klart barnet ska ha fingerfärg
    se bara till att ta undan och täcka över sånt som är svårt att tvätta av sen.
    Hos oss har bara kidsen blivit kladdiga och bordet.
    Visst är barnet sånt att den slänger saker om kring sig kanske man får vara i badrummet eller något men en fyraåring bör ju inte vara något problem att resonera med hur färgen ska användas.
    Tycker inte hon är för liten, mina var nog yngre än så
    Å de har haft väldigt kul med såna färger!

Din sambo kanske har varit med om något traumatiskt fingerfärgskrig när han var liten!

Svar på tråden Vaddå, kan man inte ge fingerfärg till barnet??