• Suck och suck

Vaddå, kan man inte ge fingerfärg till barnet??

Kom hem med fingerfärg till min fyraåring som jag tänkte kunde vara en sån där lite julklapp, bland de andra.

ONEJ, Tyckte sambon!! Ska du ge det??
    Vet du hur mycket kladd det kommer att bli i hela huset här!

Är hon för liten???

Har era barn fått fingerfärg??? (och hur ser det ut hemma?? )

• Svar på tråden Vaddå, kan man inte ge fingerfärg till barnet??
  • Suck och suck

Min sambo tycker fortfarande det verkar fullkomligt livsfarligt!!
    När jag sa något om att ha henne i badrummet,
    "Det beror på vilket badrum man vill ha!" sa han.

Ja, ja!
    Och inget badkar har vi heller.
    HÅRDBEVAKNING vid köksbordet, med vaxduken,kanske är ett alternativ???

• Jillsan7003

Min 2,5-åring leker med fingerfärg. Jag tejpar fast papper från en rulle över bordet och lägger även tidningspapper under stolen. Sedan sitter han i blöjan och kladdar ner både pappret och sig själv för glatta livet. När han anser sig vara färdig så lyfter jag in honom i badkaret och så duschar jag av en mycket glad och nöjd kille.

• Suck och suck

Ingen som har lite bilder från "Fingerfärgsungar" Så kan jag få se hur det ser ut???

• jejja72

hastakvasta: nu har jag lagt in bilder i galleriet på mina kladdiga barn
    Jag lovar att ni vuxna får det minst lika kul även om det blir lite kladdigt.

• Wonka

Min dotter fick testa fingerfärg när hon var runt året. Hon tyckte det var ganska roligt, numer så vill jag att hon använder annan färg, vill ju kunna spara alla teckningar och underverk till framtiden (tror inte fingerfärg är särskilt lätt att bevara med åren). Så min dotter får använda fint pappaer och akvareller (Hon är 2 nu) Men man sitter ju med och kontrollerar så det inte hamnar nått i munnen såklart.

• Svamp Bob Fyrkant

Mina barn målade med vattenfärg när dom var runt året....KLADDIGT blev det och det var 1 gång Vi lät dom måla teckningar som vi ramade in...sedan tog vi kort på dom när dom målade = färg ÖVERALLT och satte in i en likadan ram som bilden...sen fick far och morföräldrarna det i julkapp...en teckning + kort på barnet när denna målar...det var uppskattat men...jag kommer aldrig någonsin köpa fingerfärg igen

...bara 9 veckor kvar...
  • Svamp Bob Fyrkant

fingerfärg menade jag...

...bara 9 veckor kvar...
  • giz den allsmäktige

äääääääääää fingerfärg e askul går ju å städa

• jonna13

Våran son är  2,5 år o han har fingerfärg.
    sätter typ att vaxduk på bordet och lite plast på golvet sen kan han sitta där i flera timmar.
    sen sätter jag han i badet.
    ingen färg på någoting annat förutom det han ska klabba på.

• mammatillpojkar

nicolas är 1 år och han har fått fingermåla.. han tyckte att det va jätte kul och det går ju bort med en blöt trasa..

• Suck och suck

Ha, ha, ha jejja! Jag skrattade högt då jag såg bilderna!!!

• lena ekman

Jag älskar fingerfärg - att ge bort i present
    Så klart ska du ge ditt barn fingerfärg, den är ju tvättbar och man får ju begränsa var hon målar. Kladda och ha kul!!

• Ung Mor

jag och min son satt och målade med finger färg i dag och det blev lite kladd på bordet och på hans mage, men mer var det inte.. det var även lätt att ta bort.. vi hade jätte skoj så dte tycker jag att du ska köpa.

• Sassafrass

Giftfri fingerfärg om någon är intresserad:

Ca 1 liter vatten och 3 dl maizena. Blanda och rör under uppvärmning tills det blir lagom tjockt. Låt svalna och färgsätt med karamellfärg. Funkar bäst på typ bakplåtspapper och blir tyvärr inte så fint när det torkat. Men det är supergojsigt och roligt att måla med. Bild på måleri i full gång kan man se i mitt bildgalleri.

• Tiiina86

Nej hon är itne för liten, har finger färg till min dotter å hon älskar det. ett tips om han är rädd att det ska bli kladdigt köp en vax duk "målar duk" som vi kallade det när vi va små. så sätter ni på henne ett förkläde eller att hon bara sitter i trosor. då blir d mest bara färg på henne och duken och duken e lätt att torka av å dottern är det bara att sätta i badet:)

• Mymlann

Nejdå, inte är hon för liten. Däremot verkar sambon rädd för oreda

Linus var 8 månader första gången han målade med fingerfärg. Vi hade ingen extra vaxduk då så jag bredde ut tidningar på bordet och under hans stol. Bara att vika i hop och slänga när man är klar.
    Av teckningarna gjorde vi sen små kort. Jag vek färgad kartong dubbelt och klippte en bit av sonens fingerfärgstecknig och limmade på framsidan ( lämnade en liten ram ).

Kort på ungen med fingerfärg finns att se i galleriet

KÅRV - om du bryr dig om ditt FL! www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html
  • Hallonpaj

Men en 4-åring är ju ganska stor? Det är ju inte en 1-åring som inte fattar bättre som ska kladda i soffan. *s*

Klart att de kan måla vid bordet om man är med och ser till att de går och tvättar sig efteråt.

• Supermammy

Kolla i mitt galleri under SYSKON, så ser det ut när mina grabbar har fingerfärg
    Dom tycker det e JÄTTEKUL!!

Gravid v 36 med 3e barnet
  • Suck och suck
    Fingerfärgsbilder! Kul att se!
Svar på tråden Vaddå, kan man inte ge fingerfärg till barnet??