• skrattigtjej

Solskenshistoria

tusen tack du gav mej hopp igen

ja tar rosenrot men tog de till dag 28 beräknad mens...

och de gick men mensen kickade aldrig igång så nu ska ja testa mej... men ja e nästan säker att efte 1.5års försök att ja inte får ett plus denna gr helle

men bisolvon verka vara dunder verk.. så isf testa ja de.. Men e de inte farligt..
    de e välla slem lösande?
    rekomendera läkarna de?

krama om och glad för din, er skull

Emmy
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-21 15:51:43 följande:
    Du ska ALDRIG äta RR hela menscykeln då det kan orsaka missfall!! Du får endast äta mellen mens och ÄL om du vill bli gravid. Bisolvon är helt ofarligt slemlösande. Och ja, läkarna rekomenderar att pröva det om man inte kan hitta något fel på dig el din man.Lycka till och ge aldrig upp!!
    Hhee ja mej e de inget fel på men mannen vet ja inte

ahhh men e de farligt
    men kan man isf få sån blödning då.. att mensen inte komme igång?
    tror du att de e onödigt att testa?
    ja ha inte tagit dem sen den sista blödnings dagen då de kom typ rosa :S
    Emmy
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-22 12:22:02 följande:
    Hmm, låter dock som jag fick och jag var ju gravid . Tycker du ska testa....tänk om......åhhh vad roligt isf. Det behöver ju inte ha påverkat, det är bara det at risken finns. Och den risken vill man ju inte ta. Fasst har det fungerat nu så måste du skriva och berätta det. Jag hade en pytteliten rosa bödning på BIM dagen. Och det känndes som om mensen sklle sätta igång när som helst, använde tom mensskydd i tre dagar för att jag var så säker .
    ÅHHHHHH
    men asså den första dagen så kom de typ en droppe blod med..
    när ja kissade... du vet sånt rent blod... vet ej om de e som jag inbilla mej
    sen den andra dagen, tills de slutade kom de rosa och lite lite blod...
    kan de verkligen vara nåt
    men ja ha ju inte fåt symtomer isf?
    åhhhh va spännande.. hoppas iaf..
    annas ska ja ta som du beskrev i ts
    tack du gav mej lite mer hopp hehe...
    krama om
    Emmy
  • skrattigtjej

Jag måste bara plussa på måndagen

åhhh ja våga inte testa de e säker minus

Emmy
  • skrattigtjej
    LillaMi skrev 2006-09-23 09:11:57 följande:
    Skrattigtjej;Visst é huvudet som ett enda virrvarr!!Flisan79:gravbacillerna.. HiHiHi!Blir det ett plus så tror jag nog att det var det!
    japps och fick nyss veta att mina halv syskon som ska resa till indien nu i november nån vecka efter min födelsedag inte kan ge mej en resa.. och d eva mitt ända hopp att få barn på, eftersom ja kunde enkligen ladda om mej

och deras pappa ha ändå ett hus nere i indien och dem betala inte ett svatt av resan... fy mitt liv suger.. ja komme inte orka leva länge till

ja orka inte snart mer...

och min största systers sambo ska till tyskland.. dit jag vill med i helgen

OCH DEM HA INTE RÅD MED EN RESA TILL MEJ FY ASSÅ
    Emmy
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 00:01:21 följande:
    Skrattigtjej: Uch, ibland känns livet hårt och man tror att det aldrig ska ordna upp sig. Men tro mig att när du minst anar det kommer det att vända. Jag hade nästan gett upp försöken att bli gravid på egen hand och tyckte det var så orättvist att alla andra fick barn hur lätt som helst. Som tur var gav jag inte upp och nu lever det ett nytt liv i min mage. Du har många år på dig att bli gravid och ändra på saker och ting. Ge inte upp! Ger massa styrkekramar till dig!
    Tack jag vet många år
    men mitt liv kan ta slut imon
    jag ha ingen garenti med mej när ja föddes
    och min sista önskan komme altid att vara att få barn och uppleva uppväxten av den
    asså de känns så långt borta
    ja va inte bered denna månaden och vet ej om ja våga vara så oförbered igen
    jag känne bara tomhet just nu...
    men ska prova akupunktur i  månanaden och framåt och sen temp metoden..
    och skippa rosenroten nu om jag inte plussar
    tänker inte riskera att få falska förhopninga igen...
    krama om dej med och grattis igen
    ps när skulle man isf ta host medicinen e du säker de e ofarligt och hjälper de verkligen tror du?
    ja behöver alla råd jag kan få..helst..
    hitils ha typ tro ja inget hjälpt av dem förra ja gjort
    Emmy
  • skrattigtjej

ts hur mkt kostade allt som ni provade ca???

e de värt att testa

och e de bra att proppa i sej massa mediciner så???? asså de e inte farligt?

Emmy
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 00:29:43 följande:
    Hostmedecinen är ofarlig och du tar den bara från dag 7 till 14 i cykeln. Pröva att även ge din kille. Har ni varit på någon utredning? Hur länge har ni försökt?
    ok tack..
    vi ha föröskt i 1.5år och nekade utredninga
    men ja ha sj bet om en ensam utredning iaf om äggledarna och äggstockarna va ok
    jag ha helle ingen infektion och sånt..
    så allt såg bra ut..
    men ja fundera på att köpa lactal på apoteket..
    för mitt ph värde där nere e nog inte den bästa..
    men vet om de spela roll?
    och sen sa nån man kunde köpa lavender salva.. för att spermierna ska tydligen lockas tilld e :S hm fatta ej hur
    och sen så kunde man äta zink och folsyra.. :s
    Emmy
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 00:41:23 följande:
    Tror att ph värdet kan påverka då spermierna dör om det är för surt. Zink ger mannen starkare och snabbare spermier. Det som är bra med utredning är ju att man kanske ser vad problemet är och då vet man vilken behandling som krävs. Om din killes spermier är slöa så finns det stor chans att ni kan lyckas vid insemenation eller IVF. Kan ju vara bra att veta så att era egna försök inte är förjäves. lavender salva har jag inte hört något om så det vet jag inte hur det skulle kunna hjälpa.
    OK tack
    haha jo jag tror nästan de bero på mest mitt ph värde
    men rosenroten har hjälpt mej innan... de e därfö ja e tveksam
    tycker du jag ska testa mej iaf på måndag?
    elle tro du de e utkastade penga?
    Emmy
  • skrattigtjej
    Flisan79 skrev 2006-09-24 01:08:13 följande:
    Om din mens är försenad kan du ju testa . Vore ju toppen om det blev ett +. Ingen ide att ha förhoppningar innan BIM egentligen. Då blir man ju så besviken. Jag har left med tanken att inte tänka på det så mycket. det har gjort det lättare. Sedan har jag försökt få ordning på så mycket annat i livet som möjligt, vilket är bra om man väl lyckas bli gravid. Man vill ju kunna ge så mycket som möjligt till sitt barn.
    JO hehe de ha du rätt i
    asså jag fick på bim dagen dag 28 (när ja bruka få mens med rosenroten)
    och jag fick en konstig blödning denna gr...
    ja trodde och va 100% säker jasså nu komme mens fanen tänkte jag
    jasså, de kom en sån där seg droppe och de kom kanske så stor som en 5 krona på hela
    4h som gick och d eva inte mkt (med tanke på jag kan inte få stop på blödandet annas)
    och jag hade lite små ont.. så ja trodde de skulle sätta igång dagen efter..
    Men nopp inge då helle.. Mest när ja kissat och torkade mej kom de ljus ljus rosa färg
    och sen tänkte ja inte mer på de..
    men ja trodde ju de va mensen....
    så ja väntade och tänkte eftesom de kommit aprikos färg innan och brunt innan mensen puttad e igång innan i tiden då.. så tänkte ja de komme nog..
    hm.. jag väntade och tänkte inte så mkt på de...
    och de kom mindre och mindre rosa färg...
    kanske tog en halv dag för att komma kanske 4 droppa på pappret sedan...
    de va skit irriterande och jag va  ganska sur.. haha...
    så ja va bomb säker de skulle komma... och ja va inte bered mamma skulle svara om ja testat mej så blomma hon upp med värsta snacket om barn vagn och allt
    ja blev utan andledning arg och bitter och tänkte fanken jag vill inte ha barn...
    men nu ha tanken sjunkigt in...
    så nu hoppas ja mer på plus...
    men med min otur tror ja inte så stor chans tyvär.. ha trot innan..
    men ha ALDRIG VAT SÅHÄR..
    de ha isf börjat med brunt och slutat i brun färg.. elle dylikt
    men asså jag tog rosenroten i 30daga.. fö en på fl sa ja skulle testa de
    eftersom ja inte blivit gravid innan
    dum nog som ja va löd jag henne och ja nu sitte jag här osäker :-/
    sucka.. de va ca 17 dagar sedan idag senaste "blödningens" första dag.. elle blödning och blödigt... men ja känne mej inte gravid..
    så de e säker ingenting...
    Emmy
Svar på tråden Solskenshistoria