• Bebiis

Varför inte gravid

Hej, jag och min pojkvänn har försökt att skaffa barn i över ett år nu, men har inte lyckats.. HAr provat de mesta men de hjälper inte.. Kan de va för att man tänker på det för mycket? var gravid för ca ett och ett halvt år sen, men fick då missfall.. vill inte gå till barnmorskan å fråga heller, det ärså pinsamt när man är så ung.. hoppas någon kanske har något förslag eller liknande.. Kram på er! :)

• Svar på tråden Varför inte gravid
  • suomineito

Det tog över ett år innan jag blev gravid. Så att det kan ta tid ibland. Ha tålamod och lycka till

• eio

Tycker nog ändå du ska kontakta bm om det dröjer. Man brukar få en utredning om man försökt i över ett år men ändå inte lyckats bli gravid...sen att du är ung har ju faktiskt inget med saken att göra. Kanske tom bättre, då har ni gott om tid på er beroende på vad en ev. utredning skulle visa.

Håller tummarna för er och lycka till!

• Magiczodiac

Hur gamal är du, för det är klart att du kan gå till en barnmorska för du skulle väll gå dit om du var gravid. Båda mina barn är i för sig inte helt planerade men jag åt inga preventilmedel. Vi sa händer det så händer det så händer det. Med första tog det 1 1/2 år och 2 år med nr 2.

Svar på tråden Varför inte gravid