perkulator
Hur får man rent vattenröret i en perkulator.Blir galen av att detta svarta rör.Har testat med att köra avkal.medel men det hjälper inte.Nån som vet?????
Hur får man rent vattenröret i en perkulator.Blir galen av att detta svarta rör.Har testat med att köra avkal.medel men det hjälper inte.Nån som vet?????
Menar du på utsidan? Jag har gnuggat med svinto... Inuti vet jag inte...
undrar samma lika........ kan man kanse ta avkalkning som är till vanliga bryggare å köra eller kanse går att ta lös den och läga det i blöt??
hmmm ska gå å expremintera
för det ser så rackarns ofrächt ut.
Här kommer bästa knepet att rengöra en perkulator: Maskindiskmedel! Koka ur pannan med maskindiskmedel i stället för kaffepulver, dvs fyll vatten som vanligt och häll maskindiskmedel i kaffebehållaren och slå på den sedan. När den har kokat klart borstar du alla delar med diskborse och sköljer noga. Koka sedan ur den med bara vatten, helst 2 gånger så att inget maskindiskmedel finns kvar. Sedan är den strålande ren!
Maskindiskmedel är det bästa
Röret brukar jag göra så här med.... Jag tar en bit papper, snurrar ihop det till en "smal korv" och sen lirkar jag in det i röret och vips så blir det rent....
jag pratar om det pytte tunna typ sugröret
som sitter vid handtaget
tror inte jag får in ngt papper där
Menar du själva "knoppen" eller?
Dessa finns att köpa nya för inte så många kronor.
hahaha noppe vid handtager på utsidan har jag som en genomskynlig slang..... som man kan se hur mye vatten man hällt i
jag brukar använda tops till det röret...
Jag kan ju fälla in här att inte alla perkulatorer har det där genomskinliga röret...därför kanske inte alla vet vad Giz menar.
hehe......tänkte jag inte på