• bäbis

perkulator

Hur får man rent vattenröret i en perkulator.Blir galen av att detta svarta rör.Har testat med att köra avkal.medel men det hjälper inte.Nån som vet?????

• Svar på tråden perkulator
  • Anna76

Menar du på utsidan? Jag har gnuggat med svinto... Inuti vet jag inte...

• giz

undrar samma lika........ kan man kanse ta avkalkning som är till vanliga bryggare å köra eller kanse går att ta lös den och läga det i blöt??
    hmmm ska gå å expremintera för det ser så rackarns ofrächt ut.

• Storm07

Här kommer bästa knepet att rengöra en perkulator: Maskindiskmedel! Koka ur pannan med maskindiskmedel i stället för kaffepulver, dvs fyll vatten som vanligt och häll maskindiskmedel i kaffebehållaren och slå på den sedan. När den har kokat klart borstar du alla delar med diskborse och sköljer noga. Koka sedan ur den med bara vatten, helst 2 gånger så att inget maskindiskmedel finns kvar. Sedan är den strålande ren!

• Dissan

Maskindiskmedel är det bästa Röret brukar jag göra så här med.... Jag tar en bit papper, snurrar ihop det till en "smal korv" och sen lirkar jag in det i röret och vips så blir det rent....

• giz

jag pratar om det pytte tunna typ sugröret som sitter vid handtaget tror inte jag får in ngt papper där

• Sannah

Menar du själva "knoppen" eller?
    Dessa finns att köpa nya för inte så många kronor.

• giz

hahaha noppe vid handtager på utsidan har jag som en genomskynlig slang..... som man kan se hur mye vatten man hällt i

• Jennie Brunflo

Jag kan ju fälla in här att inte alla perkulatorer har det där genomskinliga röret...därför kanske inte alla vet vad Giz menar.

• giz

hehe......tänkte jag inte på

Svar på tråden perkulator