perkulator
Hur får man rent vattenröret i en perkulator.Blir galen av att detta svarta rör.Har testat med att köra avkal.medel men det hjälper inte.Nån som vet?????
Hur får man rent vattenröret i en perkulator.Blir galen av att detta svarta rör.Har testat med att köra avkal.medel men det hjälper inte.Nån som vet?????
Jaha, _det_ röret! Då fattar jag vilket du menar. Jag har inte provat, men borde det inte funka med en piprensare? Jag brukar bara köra med maskindisk, det blir int ehlet rent i det lilla röret, men jag orkar inte bekymra mig över den eventuella beläggning som blir kvar där.
Giz: Vi tänker på samma rör
Det går ju att ta lös det...visst vet du det? Det går att ta toapapper och snurra det hårt till en...hmm...det blir nästan som ett tunt rep...fattar du???
Sen går det att skruva in detta "pappersrep" till halva röret ungefär. Dra ut pappret och gör likadant från andra hållet. Det funkar. Jag har gjort det flera gånger.
*ska testa*
hey har ni testat dom nya knopparna som man skruvar fast i locket?? evighets knopp tror jag dom heter....... passar alla modeller och kostar ca 98kr på järnia....... dom håller
har en och slipper äntligen läckandes ploppar och allt vad det är
Piprensare är absolut det bästa att använda!
Ullisen
MAn kan även hälla i Citron syra och låta det koka upp en till flera ggr. Skrubba lite...förhoppningsvis rent å fint
Koka med ättika - det funkar åtminstone på ploppen upptill
Giz: Vi har en sån "stålknopp". Den är bra för den går inte sönder men den blir så satans het.
Tänk detta hade jag glömt,skall testa detta imorrn.Tack för tipsen
Funkar kanon med maskindiskmeddel men jag vill tipsa er om att ta lös handtagen INNAN ni försöker ta lös det genomskinliga röret... Mitt gick av så nu är jag på jakt efter ett nytt. Några tips?
Funkar kanon med maskindiskmeddel men jag vill tipsa er om att ta lös handtagen INNAN ni försöker ta lös det genomskinliga röret... Mitt gick av så nu är jag på jakt efter ett nytt. Några tips?
Hej
Jag har ett tips som jag använder för att göra rent röret på utsidan av perculatorn. Ta upp plastpluppen som sitter högst upp vid röret. Blöt en piprensare eller gör som jag: bryt av en grillpinne av trä så den blir lite fransig, blöt den och stick ner i plaströret och dra upp och ner några ggr. Skölj av pinnen mellan varven och vips har du ett fräscht plaströr :)
Någon som vet var man köper plaströret till perculatorer? Verkar vara jättesvårt att få tag på
Reservdelar i allmänhet kan man nog bara glömma. För 30 år sen när det bara fanns original perculatorn kunde man köpa det mesta men nu är det bara slit och släng. Nu finns det ju massor med olika fabrikat dessutom.
Kolla in jfservice.jetshop.se, de har massa reservdelar!
hej går jättebra med en piprensare