• fjellet

Syskonvagn på längden

Hallå! Tacksam om någon av er kan hjälpa mig: var hittar man en modern syskonvagn som går på längden istället för på bredden? Jag såg en på stan en gång, men dumt nog gick jag inte fram och frågade. Eller har ni tips på en annan smidig syskonvagn som kan passa när man har det trångt. Har ett syskon på gång, och bor på tredje våningen utan hiss. Det blir en utmaning... Tror ni det funkar?
    Ha det fint!
    Hälsningar från E

• Svar på tråden Syskonvagn på längden
  • LinTra

phil and thed blev jag tipsad om så en sån ska jag köpa den dagen det blir dags.

• LinTra

vet du vad den ligger på för pris ungeför?

• jojjo113

Jag har en P&T E3 som är super bra. Jag beställde den från england och fick betala runt 5500 med frakt och massa tillbehör.

Den finns på www.comfykids.co.uk

• Triple Trouble

Inglesina, toppenvagn på längden som man kan göra om till singelvagn sen om man har två chassi. Kolla på blocket, finns flera i olika län i sverige

• fjellet

Tack för tips! Toppen. Har någon av er testat dessa vagnar? Det känns rätt nervöst med allt det praktiska inför tvåan.

• JRo

Jag har en phil and teds e3, där barnen samsas om en vanlig trehjulig vagn. Man köper helt enkelt till en syskonsits som stora barnet sitter i först, sen byter man plats på sitsarna och det lilla barnet får syskonsitsen. Svårt att förklara, men läs mer på www.philandteds.com/cat.htm
    Lillebror är bara en månad ännu, men jag älskar vagnen!!! Jag tycker så synd om alla som släpar på en bred vagn, som ju dessutom brukar vara ganska tung. Mina barn väger ju tillsammans nästan 20 kg, tur då att vagnen bara väger tio.

Enda nackdelen är att man kan inte hänga poå en vanlig skötväska, och varukorgen är helt blockerad och går inte att komma åt. Så ont om förvaring är det. Det finns sidoväskor att köpa (dyra), så jag köpte två likadana billiga små ryggsäckar som jag har sytt på en extra kardborreögla på, så funkar de fin-fint att häga på sidorna.

• siamesen

Jag har en inglesina och älskar den

Svar på tråden Syskonvagn på längden