"skaffa dig ett liv"
Läser titt som tätt lite överallt där folk får kommentaren "skaffa dig ett liv".
Menar ingen utvald nu, men kommer att skriva i du-form.
Vem bestämmer att du får skriva till en medmänniska och be den skaffa ett liv.
Folk får leva sina liv precis som dom vill. Vill du ha ett liv med sambo, barn och nästan inget uteliv så är det DITT val och DITT LIV! Men kräv inte att andra lever likadant, många vill inte ha sambo och barn för att kunna "leva livet". Vissa människor trivs bäst utanför internet medan vissa gillar "gemenkapen" internet.Vem är DU att döma, vem är DU som ska avgöra vad ett liv innebär.Så länge du andas så lever du.Levnadstandraden kan variera men du lever fortfarande ditt liv som DU vill.
Av erfarenhet så är det ofta dom som klagar på andra som är mest missnöjda med sina liv, men inget dom visar utåt. Kanske inget dom är medvetna om själva? Men är man nöjd med sitt liv så behöver man inte be andra människor att skaffa sig ett liv. Är man nöjd med sitt liv så låter man folk göra som dom själva vill.
Hepp, nu ska jag själv leva mitt liv vidare ikväll genom att gå til centrum där man väntar på mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-15 21:50:13:
oj, skrev visst en mening fel. Det är inte alla som får leva sina liv som dom vill. Ber så mycket om ursäkt