• sabbes1

Klä din pojke i en enfärgad röd mössa?

Jag har just köpt en helsvart overall till min pojke på 8 månader. Tyckte jag kunde piffa upp lite med en röd mössa. Men när jag berättar det för folk så verkar det som att jag är alldelens udda som sätter på min pojke en röd mössa.
    Är det verkligen så könsbundet med färgerna när de är så här små?

Superstolt mamma till gullungen Zack
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Klä din pojke i en enfärgad röd mössa?
  • Mizuki

Ehh, ja självklart. Varför inte?
    Fast jag tycker inte om rött på kläder, och speciellt inte om man är så ljus i hyn som jag och min dotter är (vi ser helt döda ut i rött), så jag skulle inte sätta på en röd mössa på mitt barn oavsett kön.

• sabbes1

Gud så skönt att höra. Vart lite orolig där ett tag att jag var alldelens knasig..

• AnnaGBG

Men va!? Jag har ALDRIG hört ( utom här på fl ) att RÖTT inte skulle funka på en pojke.

Mina pojkar har massor med röda kläder. De har jordgubbsmössa och andra helröda mössor och de är jättefina!

• mye

fy fan så fjantiga vissa kan vara!klart killen ska ha en röd mössa!!!
    bry dig inte i dumjävlarna...
    nik har en marinblå overall och en mossgrön mössa...folk säger alltid till nora (stora systr) "är det lillebror där i vagnen?" och hon svarar glatt nä det är mitt syskon! HAHA där fick ni era könsbundna nötter osm tror att man kan sätta färg på kön!!!

• BabyJia

Rött förknippar jag inte som en flickfärg, utan de e en neutral färg tycker jag.

• Mjölk

sabbes1: Skit i vad andra tycker!!! En färg är väl bara en färg eller hur? Det tycker jag i alla fall. Min lille son på 8 månader har en röd body med en rosa nyckelpiga på och han klär jättebra i den!!!

• sturen

färger är ALDRIG könsbundna men det finns INDIVIDER som begränsar sig själva och/eller andra.

• sabbes1

Så bra! För jag var så glad som hittat så fin mössa och så blir man lite "avsoppad" när man får höra att tex ljus blått skulle vara fint eller att: det är ju fint, men jag skulle inte sätta på min pojke rött. Men då sätter jag gladiligen på honom sin röda mössa i vinter

• snart tre

Åh, så larvigt och vad fördomsfullt. Lyssna inte på sådana människor. Min son har alla möjliga färger, bland annat en helröd vagn och massor av kläder i rött. Han har även en del rosa tröjor. Klä din son som du vill - han och alla andra barn förtjänar att få ha så mycket färger som möjligt oavsett kön. Det blir jättefint med svart overall och röd mössa som bryter av

Svar på tråden Klä din pojke i en enfärgad röd mössa?