• Mirax

Är det okej att säga mulatt?

Halle Berry är ju mulatt, o Beyonce har ju en svart pappa o latino mamma!! Vem menar du är helsvart då Cdot??

• Mirax

Egentligen, när man säger svart till nån..Min kille till exempel är inte svart, han är afrikan, men han är inte svart, utan brun..Så det är ju lite fel beteckning oxå egentligen!!

• Mirax

En kvinna jag träffade frågade vad min son heter..Jamal sa jag då. Varför heter han inget svenskt namn som Richard eller nåt, sa hon då..- För han är ju inte svensk sa jag, han bor i Sverige, men måste ju ha något från sitt afrikanska ursprung, speciellt eftersom vi bor här..Men hon tyckte ju visst att han är svensk, för jag är ju det! Men hade man bott i Afrika kanske man hade velat ha ett svenskt namn, för att man tillhör Sverige oxå..
    Ibland ser man att folk blir lite förvirrade om en svart/mulatt heter Erik Andersson..Är han svensk?? Vissa tror kanske att han då är adopterad..Det första de tänker är kanske inte att han har en svensk o en utländsk förälder.

• Mirax

Hej! Cdot..Ja, Beyonces mamma är latino!! Ha det så bra allihopa!!

• Mirax

Jaha, ta reda på fakta då om du vet bäst!!

• Mirax

Beyoncé is the elder of two daughters born to Mathew and Tina Knowles (née Celestine Ann "Tina" Beyince[1] or Beyonce[2]) in Houston, Texas. Beyonce is Creole; her maternal grandparents ? Lumis Beyince, a seamstress, and Agnes Deréon ? were French-speaking Louisiana Creoles.[3] Her parents decided on her first name as a tribute to her mother's surname. Her sister is Solange Knowles, a singer and actress.

Här är faktan..Så den som hade helt rätt var Sweedie!! Jag förstår vad ni menar med att känna sig svart..Många mulatter blir ju tyvärr rasistiska mot den ena rasen, oftast mot den vita tyvärr (Bob Marley till exempel)..Ha en bra helg allihopa!

• Mirax

Med latino trodde jag att hon var från ett spansktalande land (latinamerika)

• Mirax

anna zawadi - Jag har bara en liten fundering..Jag har fyra syskon, o vi är inte heller speciellt lika (vi är helsyskon, jag är svensk) Sen är min sons pappa från Ghana, o jag tänker ju att min sons syskon kommer se ut som han gör..Man tänker ju inte att nästa barn kan bli ljus o blond som jag tex..Men ni är så olika som syskon?? Kan tänka mig att folk har svårt att tro att ni är helsyskon då..?
    Ha en bra helg allihopa!

• Mirax

Tack för svaret anna..Har oxå en kompis (svensk o pappan från gambia, han är väldigt mörk) ..Hon brukar få frågan vart barnen kommer ifrån?? - min mage säger hon då..Har som tur är aldrig fått den frågan..Men Jamal är ganska lik både mig o sin pappa..Även om han är mörkare än mig..Men många som pekar o säger -ÅH, så söt, vilket dockbarn osv. Hörde en tjej på mcdonalds idag som sa till sin kompis- min mamma tyckte oxå att jag skulle skaffa ett mulattbarn för dom är sååå söta..Bra anledning att skaffa ett barn med någon liksom, för att den ska bli söt..Ja, herregud..

• Mirax

Skulle aldrig säga så till min son...nigga alltså..Säger ju inte mulatt TILL honom heller..men han är ju så liten..Men jag ser inget fel i ordet. Jag säger oftast bara att hans pappa är från Ghana. Om nån undrar!

Svar på tråden Är det okej att säga mulatt?