• Hemligtjej24

Kan man få lägenhet med borgensman?

En vän har blivit vräkt och bor i nåt tillfällig lägenhet. Hon ska dock söka en ny lägenhet,detta är en ganska stor hyresvärd som är privat som trots anmäkrningar lånar ut till folk.

Om man får pengar från FK kan dom ordna så hyran går direkt till hyresvärden när pengarna kommer och resternade till hennes konto?

Om hon inte kan få lägenhet har hon en som kan gå i borgen för henne..
    Hoppas bara denna hyresvärden går med på det. Vet några som gör det

• Svar på tråden Kan man få lägenhet med borgensman?
  • Familj Amstaff

ja har du bara en borgenär så ska d gå bra har ja fått för mej iaf

• Familj Amstaff

för om nu inte hon betalar hyran så blir ju borgenären skyldig att betala

• Hemligtjej24

Ok tack så mkt för svaret då hoppas jag hon får lägenhet snart så hon kan flytta.

Hon har fått avliva sina djur för hon inte fick ha dom i denna tillfälliga lägenheten så hon mår skit nu och har verkligen lärt sig en läxa

• Hemligtjej24

men tror du försäkringskassan kan göra som jag skrev ovan?

• Nyfiken gul

om hon fixar autogiro via sin bank går pengarna direkt till hyresvärdens konto i samma ögonblick som hon får in pengar på sitt konto...

• Hemligtjej24

Jo jag vet det men eftersom hon inte vill sätta sig i denna sits igen vill hon helst dom ska gå direkt från fk till mottagerens konto och sen resten som är kvar till hennes konto

• Nyfiken gul

det är inte försäkringskassans sak att betala hennes hyra.... det måste hon ta ansvar för själv.

• Familj Amstaff

nja d tror ja knappt dom går me på, men jag ska inte säga att jag vet d till 100% men soc tex gör så att dom kan betala ut d till hyresvärden o sen till dej, d e vilket du själv vill.

men sen så kan hon ju gå o begära på banken o beställa autogiro, då dras pengarna till hyran varje månad vid samma datum.

d bästa e ju att dra dom samtidigt som pengarna kommer in så ser man aldrig pengarna

• Nyfiken gul

kanske läge att diskutera att hennes pengar går in på en pålitlig kompis konto istället o får fungera som en slags "god man" åt henne?

• Familj Amstaff

fasen va trist att hon fick avliva djuren, varför?? hade hon ingen annanstans dom kunda va så länge??

• Familj Amstaff

måste bara fråga.. varför vill hon inte tex beställa autogiro??
    då sätter hon väl inte sej i någon annan sits än en säker sits både för hyresvärden o henne, eftersom hon inte verkar va den typen som kan hålla i pengarna riktigt, om ja fattat d rätt?

• Hemligtjej24

Nopp hon leta desperat efter hem till dom men ingen ville ha djuren så hon hade inget annat val. ar 4 katter,som tur är tog en kompis hennes hund så länge.

Nejnej jag menar inte att försäkringskassan ska betala hennes hyra. Bara det att hyrespengarna sätts in från hennes pengar direkt till hyresvärden istället och resternade pengar till henne..

• Hemligtjej24

Då är det ju ädå hon som betalar hyran men försäkringskassan sätter in dom direkt till hyresvärden istället

• Hemligtjej24

Jo hon funderar på autogiro men det hon är ute efter är om ex hyresvärden vill ha någon garanti på att pengarna till hyran kommer in som dom ska varje månad.

Alltså att fk kankse kan garantera det så sätter dom in pengarna på hyresvärdens konto och sen resten till henne. Alltså frånHENNES inkomst,menar inte att fk ska betala hennes hyra

Svar på tråden Kan man få lägenhet med borgensman?