• Barba Söt

Älvsbyhus

Jag snokar runt på nätet. Älsvbuhus, varför är de så "billiga"? Är de något skumt? Vad är det jag missar?

Har ni några erfarenheter?

• Svar på tråden Älvsbyhus
  • Emilia Thindra

Dom har rätt så läg standar i sina hus...plastmattor, ingen kakel å klinkers å sånt - därför e dom billiga

• såsen

Vill man ha kakel och klikers eller pergo golv så får man ta de som extra tillval och då kostar de också...

• Carisma95

Bl.a. älvsbyhus och Smålandsvillan och även LB-hus "ugglan-serie" har sk. budgethus.
    Som de har sagt innan; låg standard vad det gäller tillval, samt att de har krypgrund och bygger de som "moduler" i fabrik.

Det ÄR ett prisvärt hus; men jag anser att alltför många köper ett, och sen byter till parkett, klinker/kakel, byter kök m.m m.m och kommer ändå upp i en totalsumma, som man kunde fått ett annat hur för, där dessa tillval ingick som standard!!

Viktigt att räkna totalt vad man landar på INNAN man väljer hus.

• lövet2

Vi bor i ett Älvsbyhus, och det är inget skumt alls! Det är ingen lyx, inga detaljer som man blir salig av, ingen tjusig design - men det är praktiskt! Vi har inte hittat något att vara missnöjd med, men så bryr sig varken jag eller maken om utseendet på saker ....

• Missboss

Varför Älvsbyhus kan ligga så billigt är för att de bygger sina hus i moduler på löpande band. Man har ingen möjlighet att ändra rum eller väggar i deras hus. Sen som de övriga säger så är det lite budget över standardinredningen. Som tex så ingår det inget kakel i köket utan det får man göra själv. Sen är det torpargrund och det blir billigare än att ha gjuten grund.

Vi hade tänkt att köpa ett Älvsbyhus men vi ville ha ett hus med gjuten grund och inte torpargrund så därför valde vi bort det.

Carizma95: LB:s ugglanserie har ju gjuten grund och inte torpargrund sa de då till mig när vi kollade på den serien

• Carisma95

Missboss:
    Ja, det stämmer.

Svar på tråden Älvsbyhus