Hur tusan får man bort bajs från sofftyg? Snabb hjälp efterlyses!!
Sonen har lyckats bajsa utanför blöjan, diarrebajs som han har lyckats gnugga in ordentligt. Vad kan jag ha för medel på tyget som inte fräter eller bleker???
Sonen har lyckats bajsa utanför blöjan, diarrebajs som han har lyckats gnugga in ordentligt. Vad kan jag ha för medel på tyget som inte fräter eller bleker???
Finns det ingen här med ett gammalt husmorsknep?
Åk till möbelaffären och köp något medel från dem. De brukar ha olika medel som är til för just rengöring av möbler med fläckar! Lycka till!
Det är för sent.. Det var så ingnuggat och höll på att torka in så jag tog flytande grummetvättmedel och spädde ut. Vi får se om jag lyckades få bort allt och om det blir fläckar av medlet. Tack för hjälpen iallafall
Sån där vanish-spray då? Funkar finfint på papegojbajs iaf...
Anmäl till försäkringsbolaget, min väninna fick en ny soffa.
För att det kom bajs på soffan?
Det vore ju fantastiskt efter ammingsfläckar osv som har hamnat på tyget
Nån sorts drulleförsäkring eller vanlig hemförsäkring?
Är inte säker, men antar att det var en drulleförsäkring. Nu gällde det bajs, vet inte hur de ställer sig till ammningsfläckar, och alla bedömningar är ju olika beroende vilket bolag man har att göra med.
Prova galltvål annars..det brukar få bort de flesta fläckar utan att bleka. Superbra tycker jag! Jag tror att man kan köpa det på bl.a. Duka.
Tack, det ska jag prova. Det har ju tprkat nu och jag tror att jag fick bort allt men jag tvättar gärna ett par extra gånger på "bajsställena"