Inlägg från: Jessica24
|
-
-
Jag hoppas innerligt att dom som röstaade på Moderaterna blir arbetslösa, får ett jobb på McDonald´s, som dom är tvunga att ta och sedan blir arbetslösa igen och får leva på den A-kassan.
Så kan alla dom arbetslösa stackarna få deras (dom som röstade på Moderaterna) jobb och leva ett ritkgit bra och "rikt" liv.
OBS! Jag brukar inte vilja andra människor något ont, men öga för öga, tand för tand. -
På vilket sätt är det underbart?Micke Geting skrev 2006-09-17 23:30:00 följande:Underbart.Äntligen kommer vi lite ordning och reda i vårat sjuka bidragssamhälle som alltför många utnyttjar.Hjälp dom svaga, men inte dom arbetsskygga och handlingsförlamade.
Dom svaga i samhället blir ju väldigt utsatta och går ju inte att hjälpa, för man kan ju inte veta vem som är svag och kämpar och dom som är vill leva på bidrag (säkert väldigt få i verkligheten).
Eller har du ett unikt sätt att hjälpa dom som är ofrivilligt arbetslösa och verkligen sjuka? *förvirrad* -
Ja, det kan bli mycket sämre för dom som redan har det riktigt dåligt = arbetslösa och sjuka osv.Mingos skrev 2006-09-17 23:36:58 följande:Vänta liiiite nu allihopa! Ni verkar ju tycka att vi haft det alldeles underbart i Sverige de senaste åren, tycker ni verkligen det? Kan det bli sämre är min fråga? -
Min första fråga riktad till dig:Mingos skrev 2006-09-17 23:40:38 följande:Jessica 24:Och vilka fakta baserar du de på+ Alltså riktiga fakta, inte hörsägen här på fl.
Vad får dig att tro/anta att alla som inte håller med dig och vet att det kommer att bli sämre för "de svaga" i samhället, har baserat sin åsikt via hörsägen här på FL?
Det är en gåta för mig.
Faktan jag baserar detta på finns att läsasig till i dagstidningar, nyheterna på tv osv. Svårare än så är det inte. -
Pallas skrev 2006-09-17 23:52:54 följande:Nu förstår jag inte riktigt vad du menar?Jessica24: "Vad får dig att tro/anta att alla som inte håller med dig och vet att det kommer att bli sämre för "de svaga" i samhället, har baserat sin åsikt via hörsägen här på FL?"
Det har Alliansen själv sagt rakt ut (om man velat lyssna). De inser att det kommer ta tid att få ordning på allt det de lovar med mya jobb. Under tiden anser de att det är helt i sin ordning att försämra för dem som redan har det svårt, dvs arbetslösa, sjuka och skadade som i dagsläget är beroende av ekonomiskt stöd från staten. -
Mingos
Väntar fortfarande på svar från dig. -
Vilket konstigt sätt att se på saken.Mingos skrev 2006-09-17 23:58:41 följande:Jessica 24:Därför att inget du/ni säger stämmer överens med alliansens politik. För mig är era argument det samma som att jag skulle säga att Göran Persson och Hitler måste vara en och samma person. Överdrivet och långsökt.
Det är ju bara din åsikt och stämmer aboslut inte överens med verkligheten. -
Men, jag har ju inte röstat Blått.Pallas skrev 2006-09-18 00:06:09 följande:Jessica24; Nej, jag förstår att du inte förstår, det kan inte någon som röstat på Alliansen gjort.Gör ekvationen själv: Alliansen lovar 40 000 nya jobb. Vi har en halv miljon arbetslösa eller så, plus de som är sjuka. Alliansen försämrar villkoran för dem som inte har jobb = Fler får det sämre trots att fler kommer ut i arbete.
-
*hmm*
Okej! Förstår fortfarande inte vad du menar.
-
Nu förstår jag bättre. Får skylla på den sena timman.