Inlägg från: aktuelle |Visa alla inlägg
  • aktuelle

jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!

nej! det är inte klart, men det går uppåt för alliansen nu... :( blir riktigt ledsen, alliansen står för precis det vi iiinte får lära oss under vår uppväxt osv.. dvs att vi ska värna om varann, ta hand om varann.. nä de vill att alla ska roffa åt sig allt de kan och de med svagare ställning i samhället, nej de får klara sig bäst de vill..

• aktuelle

annhan : vad har fredrik reinfeldt gjort? de är en varg i fårakläder

• aktuelle

min man jobbar redan långt över 100%, vi hade funderingar på att köpa hus, men *** heller att man vågar nu. lite otryggt.. fy farao om bebis skulle behöva opereras eller om han blev sjuk (har reumatiska sjukdommar på båda sidor) hur skulle man klara såna ekonomiska smällar..! :S

• aktuelle

Mingos: men visst finns de dem som fuskar, men de som inte gör då!?

• aktuelle

mammapuh : jag tror det hänger på att många av de själva fuskat så de antar att alla gör.

• aktuelle

mammapuh : och de familjer där ena föräldern blir sjuk :(

• aktuelle

sörjer för min gudmamma som är sjuk och inte ens orkar med en lugn dag hemma och min svärmor som har fibriomyalgi. det är inget de valt, men alliansen skiter ju i dem

• aktuelle

Heisan

: vad har du tänkt att de ska betalas med ? skatt? vilken skatt?

• aktuelle

Heisan : generalisera liite mera.

• aktuelle

mammapuh : jepp... undrar när det börjar gälla...

• aktuelle

tror inte dagarna skulle bli färre, men jag tror man skulle få ut 75% istället för 80

• aktuelle

finns ju iiiiingen garanti för nya jobb..

undrar också vad som ska hända av alla oss som inte har fått ett fast jobb.. vad ska det bli av oss om vi inte får ngt, ska vi leva på soc allihop ?

• aktuelle

"Däremot vill de att SGI beräknas på de senaste 12 månadernas inkomst." så om man bara har haft jobb i 6 månadder så har man ingen sgi?

• aktuelle

Mingos : nä, men om man precis klarat sig och haft bidrag och inte haft något alternativ så blir man nog lite mörkrädd.

• aktuelle

Nanashi : bra att veta vad som kan komma att gälla ifall jag inte får ngt jobb.

• aktuelle

Mingos : men politik påverkar en hel del när man lever på marginalen :( känns jobbigt för alla politiker är rika som troll, så äre.. ingen av dem förstår sig på att vara fattig..

• aktuelle

Mingos :politikerna är gamla, de har jobbat länge och har haft ett jobb, de köper hus och har städhjälp... tror du verkligen de kan relatera?

Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!