Inlägg från: Pallas |Visa alla inlägg
  • Pallas

jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!

Jag hoppas INTE att någon måste genomlida det jag gör. Att inte kunna arbeta utan vara beroende av sin partner är ingen dans på rosor. Med alliansens politik kommer min familj få det mycket sämre, det har de sagt själva helt öppet. För mig är det konstigt att man kan tycka det är okej att offra dem på samhällets botten samtidigt som man underlättar för de som redan har mycket (exv vårdnadsbidrag, avskaffande av fastighetsskatt osv). Det är en människosyn som jag inte vill skall råda i det samhälle jag lever i och därför röstar jag därefter!

De _säger_ så mycket fint så, det är klart det låter bra. Om man kan läsa mellan raderna, eller för den delen tar in det de säger rakt ut så kan man inte hävda att det kommer bli bättre för dem som redan har det svårast. Det heter ju bara att fler kan komma ut i arbete och att jättejättejättemånga fuskar. Ja, jag tror också att fler kan arbeta med rätt hjälp och kanske omskolning, men jag tror inte att det är rätt väg att gå att försämra för dem som i dagsläget är beroende av ekonomisk hjälp av staten.

• Pallas

Lullis:

"Ang. sjukvården i USA. Här är sjukvården FANTASTISK och väldigt personlig."
    *** Ja, om man har en bra försäkring.

"Människor här är lyckliga och positiva."
    *** Vardå? I Lalaland menar du?

"Här går det att tjäna pengar, spara pengar och konsumera"
    *** Om man är frisk ja.

• Pallas

Jessica24: "Vad får dig att tro/anta att alla som inte håller med dig och vet att det kommer att bli sämre för "de svaga" i samhället, har baserat sin åsikt via hörsägen här på FL?"

Det har Alliansen själv sagt rakt ut (om man velat lyssna). De inser att det kommer ta tid att få ordning på allt det de lovar med mya jobb. Under tiden anser de att det är helt i sin ordning att försämra för dem som redan har det svårt, dvs arbetslösa, sjuka och skadade som i dagsläget är beroende av ekonomiskt stöd från staten.

• Pallas

Jessica24; Nej, jag förstår att du inte förstår, det kan inte någon som röstat på Alliansen gjort.

Gör ekvationen själv: Alliansen lovar 40 000 nya jobb. Vi har en halv miljon arbetslösa eller så, plus de som är sjuka. Alliansen försämrar villkoran för dem som inte har jobb = Fler får det sämre trots att fler kommer ut i arbete.

• Pallas

Jessica24: Det jag menade var att det måste vara en svår grej att förstå eftersom så många röstat på Alliansen. Därför är det inte konstigt att inte heller du förstår, oavsett vad du röstat på.

• Pallas

Jessica: Alltså: Moderaterna säger rakt ut att de tycker det är ok att sänka ersättningen för mig, som inte är arbetsför, eftersom det skulle medföra två saker: 1. Det skulle hindra folk från att fuska eftersom man inte kan leva på ersättningen, och 2. Någon annan än jag kommer få det bättre.

Klarare än så kan jag inte uttrycka mig tror jag, om ingen annan kan hjälpa till.

• Pallas

Jessica: Sorry att jag var otydlig tidigare, jag skyller på min huvudvärk som skapats av att lyssna i timmar på en dåligt streamad weblänk från svt.se

Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!