Inlägg från: Odella |Visa alla inlägg
  • Odella

jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!

Om inga jobb skapas (alltså arbetslösheten ligger fortfarande på den procent den ligger på nu) och bidragen fortfarande sänks, vad händer med de arbetslösa då? Någon som vill svara på det?

• Odella

Badsector: du inser väl att det fortfarande finns människor i USA som inte har råd att gå till läkaren?

• Odella

Mingos, vi är ju ett av världen bästa länder om man ser till BNP! Vi har gratis sjukvård, gratis skola och vi får vara hemma med våra barn i 13 månader. Ingen behöver vara hemlös eller gå hungrig i vårt land. Det tycker jag är ganska ok, faktiskt.

• Odella

Mingos; Jaså? Du tror allvarligt att det kommer bli färre hemlösa vid maktskifte? Med sänkta bidrag och ingen garanti till nya arbeten?

• Odella

Trynträ: jag är av samma åsikt. Det gäller att f-cka sig rejält om man inte har någonstans att bo eller något att äta. Däremot tycker jag inte att vi ska se ner på de som är hemlösa eller har mat för dagen. Även de förtjänar att ha en säng att sova i och något i magen.

• Odella

Lullis; med alliansen i styre så kan de gott och väl privatisera sjuvården om de känner för det.

• Odella

Mingos, Nä nu kommer du väl med osanningar? Vi har inte många hemlösa i sverige om man jämför med andra länder.

• Odella

Ni inser väl att MÅNGA I USA inte har råd att ta sina barn till läkaren? Vilken j-vla trygghet är det?

• Odella

Mingos: Och min fråga kvarstår; hur tror du att en blå regering ska förbättra deras situation? Har konservativa ens lagt fram NÅGRA förslag på att förbättra livet för hemlösa?

Svar på tråden jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!