jaaaaaaaaaaaaaaa! grattis till alliansen!
Mamma 85a:
Moget och genomtänkt utlåtande. Byt tråd, snälla...
Mamma 85a:
Moget och genomtänkt utlåtande. Byt tråd, snälla...
mamma 85a:
Ursäkten accepteras, av mig i alla fall! :-O
Petra m K o M:
HA HA HA HA, det var störtroligt! Tror inte det du, jag är arbetslös (uppsagd utan a-kassa. Ooops!) så vi ses i vanliga kommunala skolan. Förresten, skulle inte jag gå och sova... Hmmm.
Just det, mamma 85a, därför tog jag ut den rätten och klagade på ditt barnsliga språk!
Mamma 85a: Du får gärna klaga på mitt nästa gång
Petra m K o M:
Därför att jag ser LITE längre än näsan räcker, och tänker på LITE fler än mig själv, mitt och JAG. Inte för att generalisera, men...
Underbart formulerat Micke Geting!
Precis Karkki-nånting!
Jag sa ju det, upp till bevis. Annars får vi vänta och se vad som händer om fyra år. Jag är ödmjuk och böjer mig om det går så fel som ni vill ha det till. Men JAG tror att det kommer bli alldeles, alldeles underbart i Sverige. Tillförsikt, folkens!
Vänta liiiite nu allihopa! Ni verkar ju tycka att vi haft det alldeles underbart i Sverige de senaste åren, tycker ni verkligen det? Kan det bli sämre är min fråga?
Det tycker jag är en sund inställning mamma 85a! Om de röda vunnit i dag så skulle jag varit väldigt förväntansfull på vad de hade att erbjuda i form av förändringar inom barnomsorg osv. Allt är inte svart-vitt, inte ens i politiken...
Jessica 24:
Och vilka fakta baserar du de på+ Alltså riktiga fakta, inte hörsägen här på fl.
Odella:
Ingen hemlös eller hungrig??? Ojdå, du behöver nog läsa på...
mamma 85a:
Ha, ha, ha, MYSGOS lixom, var det en pik på mitt nick??? Roligt i såna fall... Ja, Göran var inte särskilt nöjd. SKulle inte jag heller varit.
Odella:
Fler kan det i allafall inte bli. De blir vi nordens u-land...
Det sa jag aldrig, men OM det blir fler så ser det inte bra ut i statistiken.
Antalet hemlösa ökar
Antalet hemlösa personer i Sverige har ökat de senaste åren. Det visar en stor kartläggning som Socialstyrelsen lägger fram för regeringen idag.
Hemlöshet är fortfarande ett stört problem i Sverige, konstaterar Socialstyrelsen i ett pressmeddelande. Enligt den kartläggning som presenteras idag har antalet hemlösa ökat med 15 procent sedan 1999, då den senaste studien gjordes. Under vecka 17 2005 var minst 17 800 personer hemlösa i Sverige, vilket är 2000 till 3000 fler än 1999. Det finns enligt kartläggningen hemlösa i 86 procent av landets 292 kommuner. Men problemen är större i storstadsregionerna
Definitionen ?hemlös? omfattar dock inte bara uteliggare. Av de minst 17 800 hemlösa befinner sig 3600 i en akut situation, där de sover ute, på campingplatser eller på kvinnojourer och härbärgen. Omkring 4700 har en situation där de ofrivilligt bor hos familj eller vänner och 8400 bor på institutioner eller i olika former av stödboenden. Socialstyrelsen har medvetet breddat definitionen för att kunna fånga upp fler grupper som saknar en egen bostad och därmed också trygghet och möjlighet att upprätthålla sociala relationer och privatliv, säger Anna Qvarlander, projektledare för Hemlöshet i Sverige.
Mamma 85a:
Helt ok, det var mest roligt tycker jag. Är nästan lite synskadad själv så här klockan tolv. Ska nog sova nu. På riktigt. Kram på alla, no hard feelings. Det är ju trots allt "bara" politik.
Odella:
Kan komma med ett långt och utdraget svar i morgon, pigg och glad. Just nu kommer jag knappt i håg om jag röstade blått eller rött...
Jessica 24:
Därför att inget du/ni säger stämmer överens med alliansens politik. För mig är era argument det samma som att jag skulle säga att Göran Persson och Hitler måste vara en och samma person. Överdrivet och långsökt.
Alla politiker var inte politiker från början utan många var som du och jag, vanliga svenssons. Så aktuelle, jag håller inte med. Sista inlägget...